Forum > Demolåtar

CHROME: Surreal pt I ver 5 080703 <---ny version med gitarrer

<< < (14/16) > >>

Emulator:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 05.07.2008, 00:18:24 ---Mäktigt stycke (första gången jag hör det). Grunden är solid, mörk och bestämd. Gillar trummornas tyngd och häng. Åsas stämma bryter igenom som en violin av bästa sort, oerhört tonsäkert. Det som känns förbättringsbart är pratsången, känns som den varierar mycket i volym, ibland låter den häftig och trovärdigt engelsk, ibland inte. Och jag tappar intresset vad den egentligen vill säga. Gitarrerna är jag kluven till. Visst, de låter proffsigt, kanske gillar jag dem inte riktigt för att de är lite för tunna i ljudet, men tycker nog också att stilen känns malplacerad på något sätt. Pianot däremot passar som handsken. Basen kunde ha varit lite högre, tycker jag. Panoreringarna tycker jag om, det hela skall väl vara surrealistiskt, eller hur? Ser fram emot en surroundmix!  :D

--- Slut citat ---

UNDERBART!!! NÅGON som gillar panoreringarna :D

Jag och du tycker nog lite lika om sånger etc på denna. "åsorna" tycker jag ligger väldigt bra i den senaste verren. Däremot så håller jag med om min pratsång. skall kanske ta om den. Kanske skall viska mer än prata?

Skall vrida till gitarrerna så de låter lite tyngre och mixa in den saknade. Vi har lite problem med frekvenskrockar mellan min sång och guran.

vore faktiskt riktigt kul att mixa denna i 5.1

Tack RS för en bra och ärlig analys. Uppskattas mycket!

look out for upcoming versions :D

--- Citat från: Hellpig skrivet 05.07.2008, 00:32:52 ---Cool låt, jag tyckte den verkade lite seg vid första lyssningen, en bit in men... sedan händer det ju massor av roliga saker. Jag tycker att nuvarande mix funkar bortsett från en enda liten sak; dominerande trummor. "Dominera" kanske är ett lite för starkt ord men de känns en aning för höga. Speciellt när allt är igång, alltså när Åsa kommer in med den snygga refrängen. Annars är detta bra - låter lagom eget och tillräckligt bra för att jag skall vilja lyssna på det igen!

--- Slut citat ---

Tjenare!

kul att du gillar det. kanske lite domderande trummor ja. gillar det iof. själv, men de e ju jag :D

skall se över det inför kommande versioner då :)

tack för lyssning och kommentar :)

Åsa:
ang panoreringarna, jag hoppas dom stannar för dom gör det surrealistiska extra surrealistiskt i låten -gjorde jag mig förstådd där? :blink:

Emulator:
Å, en frände :D

-visst, du gjorde dig förstådd! :) Skall se hur mycket center som kommer in under pannarna, om alls då :)

Wernborg:
jag är med dig också. kanske bara lite partisk....

Emulator:
haha, liiite kanske då ? :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion