Forum > Demolåtar
CHROME: Surreal pt I ver 5 080703 <---ny version med gitarrer
Wernborg:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.07.2008, 09:35:13 ---Gitarrpartierna är glimrande men kan hålla med david om att
de är lite för "snälla" för låtens karaktär - utom slutet som är magnifikt!
Ser fram mot att sviten blir klar
--- Slut citat ---
:wub:
Kan meddela att det finns gitarrer som ännu inte är inmixade i pratverserna. Dom är nog lite hårda i alla fall. :unsure:
Emulator:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.07.2008, 09:35:13 ---I januari skrev jag att den växt till sig
och nu har den fått ytterligare några utväxter
härlig att lyssna på
det mesta känns färdigt
Tycker fortfarande att en del panoreringar är lite för mycket
Gitarrpartierna är glimrande men kan hålla med david om att
de är lite för "snälla" för låtens karaktär - utom slutet som är magnifikt!
Ser fram mot att sviten blir klar
--- Slut citat ---
Ja panoreringarna ja :ph34r: mm. kanske trots allt skall lägga ett monospår i låg volym så att det alltid finns lite center.....nmi är några som verkligen vill ha bort dem, så man får väl börja ge sig :D
Jag gillar verkligen det lite snälla i gitarren under reffen, tycker att det komer magnifikt nära john norum finalcountdownkliche utan att faktistk göra det, bara ett kort ögonblick....
men jag måste hålla med om att det kan låta lite snällt, beror nog mycket på att jag inte får ihop mixen.
wernborgs gitarr som inte är med en upplever u frekvenskrockar som får autobahns värsta seriekrockar att verka som gruff i en dagiskö till glasskiosken.
Vi återkommer när gitarren tuffat till sig.
TACK cykeln :)
Rattlesnake:
Mäktigt stycke (första gången jag hör det). Grunden är solid, mörk och bestämd. Gillar trummornas tyngd och häng. Åsas stämma bryter igenom som en violin av bästa sort, oerhört tonsäkert. Det som känns förbättringsbart är pratsången, känns som den varierar mycket i volym, ibland låter den häftig och trovärdigt engelsk, ibland inte. Och jag tappar intresset vad den egentligen vill säga. Gitarrerna är jag kluven till. Visst, de låter proffsigt, kanske gillar jag dem inte riktigt för att de är lite för tunna i ljudet, men tycker nog också att stilen känns malplacerad på något sätt. Pianot däremot passar som handsken. Basen kunde ha varit lite högre, tycker jag. Panoreringarna tycker jag om, det hela skall väl vara surrealistiskt, eller hur? Ser fram emot en surroundmix! :D
Wernborg:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 03.07.2008, 23:58:29 ---0145: snyggt synthljud, men den ligger rythmiskt skumt..... blir mest drygt :)
--- Slut citat ---
snyggt synthljud som är en gitarr iofs.
:D
Hellpig:
Cool låt, jag tyckte den verkade lite seg vid första lyssningen, en bit in men... sedan händer det ju massor av roliga saker. Jag tycker att nuvarande mix funkar bortsett från en enda liten sak; dominerande trummor. "Dominera" kanske är ett lite för starkt ord men de känns en aning för höga. Speciellt när allt är igång, alltså när Åsa kommer in med den snygga refrängen. Annars är detta bra - låter lagom eget och tillräckligt bra för att jag skall vilja lyssna på det igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida