Vet inte hur många mp3-spelare döttrarna och jag avverkat vid det här laget.

Batteriet till en ny iPOD höll
i ett par månader tror jag. Har även en Ericson mobiltelefon med mp3 men ljudkvaliten här är inget vidare och det
är väl så, ju mer funktioner man ska klämma in i begränsat utrymme desto mer kristiskt för varje enskild del.
Men den spelare jag varit mest nöjd med genom åren är iRiver (haft två modeller). Bäst ljudkvalitet, riktigt bra fm-radio med timer så att det går att spela in program med automatik. Den nuvarande heter T10, robust byggd och verkar bli den riktiga slitvargen. Den har 2 GB minne och det räcket mer än väl för mina behov (lyssnar mest på egna låtar

, P1 och P2). En bra grej är också diktafonfunktionen med acceptabelt ljud (hellkasst i Ericsonen). Man kan snabbt spela in en låtidé utan att behöva dra igång hela datoreländet. Kan rekommendera T10:an.
Glömde: En nackdel med iPod är att du är hänsvisad till deras program för att flytta över filer. iRiver t ex betraktar datorn som en ny enhet och det är bara att dra och släppa vilka filer som helst.
« Senast ändrad: 06.03.2007, 13:40:39 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves