Forum > Demolåtar
Palm - Noname
palm:
Hej
Ny uppdaterad version ligger uppe. Dock inte klar :-)
palm:
Mina tankar kring era tankar.....ÄR borta....
hm....nu har jag nog lyckats radera mina svar till er som kommenterat - sry......
Tack Eddie för dina uppmuntrande tillrop. Jo jag har också märkt att vi tänker likt.....(du är kanske smygskåning ;-) Jag är inte helt säker på vilket ljud du skulle vilja ha lite högre....är det .....ljudet som pumpar lite.....eller hur jag skall säga!?
Tack Marshall...skönt och avkopplande är kanon. Då är jag på rätt väg.... Nu skall jag bara få till huvudnickandet och stampen me :-) Jag fastnade på vad du sa om en uppbyggnad i ytterligare några takter.... se den nya versionen. TACK för tipset...jag tyckte det lyfte lite bättre nu!
Tack Burnin Sven... visst är det intressant vilka associationer man kan få av musiken. Jag kollade upp Shkirman på tuben och även om inte jag själv känner likheten är jag glad att du tipsade.
Tack Guran för din tid och tyck! Kul att du gillade det mesta. Det finns rätt många saker att jobba med för att få en färdig mix... och det här med färdig är inte riktigt min grej, tyvärr. Jag hinner sällan riktigt helt i mål innan jag har snöat in på något annat... Jag har verkligen försökt förbättra mig på denna punkt men det slutar liksom oftast med en rätt färdig struktur men det där sista .......lite beror nog på att jag inte sjunger själv och då måste man ragga...någon som lägger sångslingan.....då blir det som det blir.... MEN denna gång har jag lagt upp en ny version som är lite längre....
/Palm
Marsall:
Men se där ja nu börjar den ta fart lite o bli en låt...nu fattas det bara en avslutssång tycker jag...antingen samma text clock is ticking down el nån annan passande text...och proca då att ta i lite på sången o gå upp i ton så att säga...blir skitbra det..rock on B)
Eddi:
Tack Eddie för dina uppmuntrande tillrop. Jo jag har också märkt att vi tänker likt.....(du är kanske smygskåning ;-) Jag är inte helt säker på vilket ljud du skulle vilja ha lite högre....är det .....ljudet som pumpar lite.....eller hur jag skall säga!?
Ja precis den kommer in vid runt 58 sekunder den synten borde upp upp upp och förlängas så det blir signumet på låten. Den pipande synten är också bra men inget utesluter det andra. Håller med Marsallen att du borde köra lite mer sång och förlänga lite kanske ett annat tema innan du avslutar med "the clock is ticking on" igen. Ja jag gillar verkligen denna men jag är så långt från skåning man kan vara - farsan kom från Östersund fast spettekaka är ju rätt så gott det kan jag inte förneka :D
spacetrucker:
Jätteskön låt ^_^
Lounge music eller chill out music kan väl sånhär musik kallas... tror jag. Hur som helst, denna gillar jag.
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida