Forum > Demolåtar
Space & Calle - YOU SHOULD HAVE
spacetrucker:
Det är rätt stillsamt här på KR :unsure:... tänkte dra ett strå till stacken med denna inte helt färdiga enkla lilla låt. Gitarrknäpp här och där som inte sitter rätt och en stämm-sång som går sina egna stigar :lol:
Kom gärna med ris och ros angående låten. Behövs här stråkar eller liknande?
LÅTNAMN:YOU SHOULD HAVE
TEXT/MUSIK: Space/Calle
MEDVERKANDE: Calle & Space
MEDIATYP: mp3
Låtlängd: 3:04
Inspelningsår: 2019
Your browser does not support the audio element.
//Space
Burnin_Sven:
Jag skulle nog vilja föreslå att skala av den ännu mera istället till bara sång och gitarr. Ett annat läge vore upp med tempot ett snäpp och köra ett litet elband med sång, gura, bas och trummor
Eddi:
Jag lyckades höra hela låten i paddan, kors i taket. Jag tycker verkligen om den och anser att leaden ligger väldigt bra, är det Calle månne, körerna funkar de med. Att snabba upp alstret finns inte men gärna mer stråkar. Hur är det på det finska forumet? Lika dött som på KR eller...?
palm:
Hej hej
En riktigt fin låt med skitsnygg akke!
Du funderade på stråkar - jag tänkte orgel. Men som någon föreslog skulle den också fungera helt avskalad med akke o piano kanske.
En finfin låt!
/Palm
Eddi:
Nu har jag lyssnat i studion och det är ju väldigt snyggt med gitarrkompet och stråkar behövs egentligen inte alls men skulle förmodligen ge en dimension till - kanske digitalkör också skulle stärka det hela. Trummorna är ju anonyma så det räcker men jag förstår varför, så de är ok. Det här live-flamset i början och i slutet behövs inte alls, det stör snarare än tillför tycker jag. Bra låt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida