Forum > Färdiga produktioner
EMU+WERNBORG+YNOT - Adams julsång
jay thomas:
:D Den är bra och originalet behöver man kniptång i fickan för att sjunga....
Crossovern funkar bra tycker jag. :)
Wernborg:
BASTARDPOSTNING!
O vanhelgade natt
Ingen whammy-gitarr men lite U2-delayer istället. Glöm slutet - missade stänga av och råkade jamma lite.
En entagningsinspelning för att känna in låten bara. Och vägval å sånt...
ynot:
gillar detta emu blir intressant o få ta del av :)
kan man dra det mer åt reperban ;)
okej med improv ?
ynot:
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.11.2007, 21:28:10 ---BASTARDPOSTNING!
O vanhelgade natt
Ingen whammy-gitarr men lite U2-delayer istället. Glöm slutet - missade stänga av och råkade jamma lite.
En entagningsinspelning för att känna in låten bara. Och vägval å sånt...
--- Slut citat ---
nice tuch :)
mahan:
jAHHADÅÅSÅ! :unsure:
Efter denna kommentar kommer väl ingen att se åt mitt håll mera. Kunde ju förstås välja att låta bli att kommentera men har ju som vana att försöka bita i allt som kommer framför mig.
När man gör covers eller egna versioner på klassiker, och då menar verkliga klassiker med stora K såsom denna, så tycker jag att det krävs lite mer än det att man slår igång the rhytmmaskin på nåt "modernt" och så slänger man på lite synth o så e den där.
O helga natt är ju en låt som på originalsätt utförd (tex Jussi Björling) formligen sprutar av känslor o stämningar särskilt när den är kopplad till julfirandet. Men i denna version, som nog visserligen gungar på fint, finns inte dessa känslor. Läs min kommentar om Harmonica Mikes version av samma låt så hoppas jag ni förstår va jag menar!
Alltså känner mig lite kluven, inga fel på spelning o sång (Emu har ju faktiskt snygg röst) men denna versionen av Helga natt är för att citera HM:
"Detta låter som ett självmord på en klassisk julsång." :D
Detta var min uppriktiga mening,
Och visst tusan e det är ju bra att det finns olika versioner att välja på! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida