Kontrollrummet

EMU+WERNBORG+YNOT - Adams julsång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Oh helga natt
ARTIST/GRUPP:    Syntar, Arrangemang:            Tomas Barkman
                                                                  Stefan wernborg (nyskrivet stick)
                         Sång:                                 Tomas Barkman, Tony Topp
                         Gitarr:                                 Stefan Wernborg
                         Körer:                                 Johan Malmberg, Åsa Wetter
                         Produktion och Mix:               Tomas Barkman
                         mastring:                             Tomas Malmberg
                         
GENRE:                Electronica/alternative
LÅTLÄNGD:           6:20 ;)
KOMPOSITÖR:       
PRODUCENT:         Emulator
INSPELNINGSÅR:    2007
FORMAT:              mp3


SÅ: Nu hamnade den iallafall i färdiga demon! Alla länkar etc kvar....för historiken :)

www.perfectbounce.se/helganatt.mp3





har vrålat och donat lite. usch, låter kanske lite hum hum, men j'äklar vilken kul låt att sjunga! Tanken är att Ynot sköter om sången sedan, och att Wernborg spelar gitarr.

Ni får tänka er lite whammy från wernis och andra rösten ;) Se det som första grovskissen.


Angående hur låten är uppbyggd, kan det kanske funka med lite småhård elektronika på det här sättet??

Känns ju lite märkligt att posta denna efter Hmike och Divis post med samma låt...på ett annat sätt :D

länken då:

www.perfectbounce.se/helge02.mp3

Edity: shit så högt mixad sång...men vi får stå ut tills Ynot gjort sitt :D



TEXT FÖR HUGADE KÖRSÅNGARE/SÅNGERSKOR:


Folk fall nu neder
och hälsa glatt din frihet
oh helga natt
du frälsning åt oss gav
oh helga natt
du frälsning åt oss gav




****EDIT***********

En snubbe till med på tåget, herr wernborgs gitarrer ditlimmade i mixen, ett första försök.
Alstret avslutas just nu med ett oerhört O-förfinat komp som skall ligga till grunden för ett stick Wernborg skall komponera.
Har frösökt få till mer dynamik o kompet nu och blandat upp -lagt till lite glockenspiel (distat då, vem är det som postar?)

Hur låter det nu?

www.perfectbounce.se/helge04.mp3

****EDIT 2*****  <-----------------------------------------------------------------------------<---<---<

Nuså! Åsa har lagt på två stämmor, och sen har mahan bidragit med 14 (!) stämmor ! ! !

Suttit och mixat mig blind (läs döv) men postar nu för lite nivåer.

Ett för långt break finns oxo, och däri skall wernis göra ett nytt stick. sen blir det....låt oss säga mer klassisk emustil på låten mot slutet :S

Så, hur låter det? mina pengar ligger på att leadsång ner, mahan o åsa upp. eller?

www.perfectbounce.se/helge05.mp3



EDIT: gjorde det direkt...ändrade lite volymer :=

www.perfectbounce.se/helge06.mp3


EDIT: Ny version.  sångmeckat som attans, och samtliga ombrod. kanske någon till på kör... kvarståpende jobb är lite nivåer, samt sångjobb som skär sig på vers tre. För den som orkar ...6,50 ;)
Wernborg har skrivit et fantastiskt nytt stick till låten. .)
Börjar det låta någelunda klart?

www.perfectbounce.se/adam02.mp3


EDIT: ny versino...igen. mixtrött nu...en sångfil som klipper på två ställen som fick slinka igenom, andra versen. vet itne om det hörs..centrerat körer, tunnat ur med eq och lekt med kompressor här o var igen. så...börjar det bli liiiiiiite bättre?  :unsure:

http://www.perfectbounce.se/adam03.mp3
« Senast ändrad: 29.01.2008, 23:37:56 by tsmalmbe »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Detta låter som ett självmord på en klassisk julsång.






































Fast ändå inte,klart banbrytande i Emu tappning.Sången ok,fast helst utan AT..Funderar kring drumsen,kanske skulle det bli bättre om du varierade kompet lite..Nu låter det mest som en maskin som ångar på..

N´åväl,detta blir en annorlunda och ganska läcker och ovanlig version när Tony ylar in lite sång..Ser fram emot det.

Mvh
Micael


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Bra och ett suveränt komplement till "Adam Classic". Men en annan sak, du har fått upp en bra klang i rösten, inte minst på de höga tonerna. Har du smyg-övat?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
En version som klart bär ditt signum. Kul med elektronika-disco på denna, en ganska osannolik kombination. Känns rätt så outvecklat fortfarande men vem har sagt att du inte kan sjunga!?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det här är ju en av mina riktiga julfavoriter - i Jussis tappning då
Så vem skulle tro att en elecronica-variant skulle ha nåt på den
.. men det har den .. bra gjort och bra sång
Kanske att trummorna kunde få vila i något parti
Mer volym på de mörka synth-stråkarna
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


jay thomas

  • Gäst
 :D Den är bra och originalet behöver man kniptång i fickan för att sjunga....

Crossovern funkar bra tycker jag.  :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
BASTARDPOSTNING!

O vanhelgade natt

Ingen whammy-gitarr men lite U2-delayer istället. Glöm slutet - missade stänga av och råkade jamma lite.

En entagningsinspelning för att känna in låten bara. Och vägval å sånt...
« Senast ändrad: 07.11.2007, 21:34:50 by Wernborg »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar detta emu blir intressant o få ta del av :)

kan man dra det mer åt reperban ;)

okej med improv ?
« Senast ändrad: 07.11.2007, 21:58:33 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
BASTARDPOSTNING!

O vanhelgade natt

Ingen whammy-gitarr men lite U2-delayer istället. Glöm slutet - missade stänga av och råkade jamma lite.

En entagningsinspelning för att känna in låten bara. Och vägval å sånt...

nice tuch :)
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jAHHADÅÅSÅ! :unsure:

Efter denna kommentar kommer väl ingen att se åt mitt håll mera. Kunde ju förstås välja att låta bli att kommentera men har ju som vana att försöka bita i allt som kommer framför mig.

När man gör covers eller egna versioner på klassiker, och då menar verkliga klassiker med stora K såsom denna, så tycker jag att det krävs lite mer än det att man slår igång the rhytmmaskin på nåt "modernt" och så slänger man på lite synth o så e den där.

O helga natt är ju en låt som på originalsätt utförd (tex Jussi Björling) formligen sprutar av känslor o stämningar särskilt när den är kopplad till julfirandet. Men i denna version, som nog visserligen gungar på fint, finns inte dessa känslor. Läs min kommentar om Harmonica Mikes version av samma låt så hoppas jag ni förstår va jag menar!

Alltså känner mig lite kluven, inga fel på spelning o sång (Emu har ju faktiskt snygg röst) men denna versionen av Helga natt är för att citera HM:
"Detta låter som ett självmord på en klassisk julsång." :D

Detta var min uppriktiga mening,

Och visst tusan e det är ju bra att det finns olika versioner att välja på! :)




h. johan


---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
När man gör covers eller egna versioner på klassiker, och då menar verkliga klassiker med stora K såsom denna, så tycker jag att det krävs lite mer än det att man slår igång the rhytmmaskin på nåt "modernt" och så slänger man på lite synth o så e den där.

O helga natt är ju en låt som på originalsätt utförd (tex Jussi Björling) formligen sprutar av känslor o stämningar särskilt när den är kopplad till julfirandet. Men i denna version, som nog visserligen gungar på fint, finns inte dessa känslor. Läs min kommentar om Harmonica Mikes version av samma låt så hoppas jag ni förstår va jag menar!

Nja.... måste bråka lite

Lite av tanken bakom detta är ju att gå en annan väg såklart. Att göra cover på en klassiker krävs att man ABSOLUT INTE gör om originalet för att sticka ut. Hmike och dividends version är bra hantverk och fint framförd, men inte nyskapande. Mer hemslöjd än konsthantverk liksom.

Vem vill höra en replika på Smoke on the water. Helt ointressant, däremot i countrytappning kan det vara intressant. Samma gäller med O helga natt tycker jag.

Jaha, nu kanske ingen vill prata med mig istället ......  B)

Fan, nu brände jag mina chanser på att göra slentrianmässiga covers också.... skit.
« Senast ändrad: 07.11.2007, 22:49:02 by Wernborg »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tycker ni skall köra på det här.Det blir ju annorlunda,och en egen tappning.Om det blir bra,ja det får vi se..Det finns ju mycket som skall dit,men snälla Emu,gör något åt trumkompet -det statiska på den färdiga verren,lova mig det..

Förresten,undrar om Låten är släppt som fri? Är den äldre än 70 år ? Jag vet faktiskt inte..Är den inte det så måste vi ju kontakta STIM..Om dom skall med på KR släppet alltså..

BTW,Wernis..Det här blir nog en riktig garage inspelning.. :P :lol: Med tanke på Industri soundet alltså. :D

Kör hårt Boys!!

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jävlar : skrev ett långt inlägg till alla och loggades ut o tappade allt :( återkommer igen :)


tack för lyssning så länge gott folk ;)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
i ordning då :)

Hmike: självmord  :lol: kanske är det så, spänd själv på sången från vänersnäs :D Angående stim: kan inte du ta det ansvaret i julskiveprojektet?

Bra och ett suveränt komplement till "Adam Classic". Men en annan sak, du har fått upp en bra klang i rösten, inte minst på de höga tonerna. Har du smyg-övat?
En version som klart bär ditt signum. Kul med elektronika-disco på denna, en ganska osannolik kombination. Känns rätt så outvecklat fortfarande men vem har sagt att du inte kan sjunga!?

Tack ska ni ha..visst har jag övat, men ogillar att höra mig fortfarande. detta är ju mest en ofärdig skiss som sagt, ynot vrålar sen :)
Det här är ju en av mina riktiga julfavoriter - i Jussis tappning då
Så vem skulle tro att en elecronica-variant skulle ha nåt på den
.. men det har den .. bra gjort och bra sång
Kanske att trummorna kunde få vila i något parti
Mer volym på de mörka synth-stråkarna
:D Den är bra och originalet behöver man kniptång i fickan för att sjunga....

Crossovern funkar bra tycker jag.  :)

Kul att det funkar för er :)  tack åter får sångkommentar cykeln, värmer :) Kniptången klarade jag väl mig precis undan!

Bra ide med vilande trummor, för att sedan återkomma som en käftsmäll :D

gillar detta emu blir intressant o få ta del av :)

kan man dra det mer åt reperban ;)

okej med improv ?

 :wub: Om jag får beställa något så blir det bowievoice i verserna, dubbad av en galen wadling i refrängen?  Du ska få fil utan sång! :)

jAHHADÅÅSÅ! :unsure:

Efter denna kommentar kommer väl ingen att se åt mitt håll mera. Kunde ju förstås välja att låta bli att kommentera men har ju som vana att försöka bita i allt som kommer framför mig.

När man gör covers eller egna versioner på klassiker, och då menar verkliga klassiker med stora K såsom denna, så tycker jag att det krävs lite mer än det att man slår igång the rhytmmaskin på nåt "modernt" och så slänger man på lite synth o så e den där.

O helga natt är ju en låt som på originalsätt utförd (tex Jussi Björling) formligen sprutar av känslor o stämningar särskilt när den är kopplad till julfirandet. Men i denna version, som nog visserligen gungar på fint, finns inte dessa känslor. Läs min kommentar om Harmonica Mikes version av samma låt så hoppas jag ni förstår va jag menar!

Alltså känner mig lite kluven, inga fel på spelning o sång (Emu har ju faktiskt snygg röst) men denna versionen av Helga natt är för att citera HM:
"Detta låter som ett självmord på en klassisk julsång." :D

Detta var min uppriktiga mening,

Och visst tusan e det är ju bra att det finns olika versioner att välja på! :)




h. johan




Alla får tycka vad som helst, och att förmedla en känsla är svårt, -framförallt när man inte är sångare.

Däremot tar jag faktiskt illa vid mig av prat om att starta en trummskin och slänga på lite synthar. 8-10 timmar av ljudtweakande och handknackande av komp och synthar känns inte som att rafsa ihop något.  visst, det är odynamiskt och saknar utstickande grejjor, men det kommer.

missförstå mig rätt, jag har inget emot att folk sågar låtar, det låter illa, är tråkigt etc, men  det känns som påhopp att man rafsat ihop nåt.

Tackar dock och bockar för kommentar om sång etc!

Jag sällar mig lite till wernborgs utläggning om varför man gör en cover.

Hmike igen då: lovar att variera kompet mer. Men lite malande känsla vill jag nog ha kvar...fast varierat malet då. ;)


tack allihopa för lyssning och kommentarer!

Tror det kommer flyga med wernborgs skitbra gitarrer, och the voice from vänersnäs!

god jul ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
i ordning då :)

Hmike igen då: lovar att variera kompet mer. Men lite malande känsla vill jag nog ha kvar...fast varierat malet då. ;)


tack allihopa för lyssning och kommentarer!

Tror det kommer flyga med wernborgs skitbra gitarrer, och the voice from vänersnäs!

god jul ;)


Haha... Här dyker jag upp som tomten ur lådan. Mycket intressant! Håller med mike om beatet, i övrigt får du vänta på kommentar tills ynot och wernborg gjort sitt :D (elakt skratt!) ;)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej!
Måste be om ursäkt för min föregående kommentar, en liten kortslutning på känslosidan :unsure:
Idag känns allt ljusare och lovar att försöka uppföra mig mindre töntigt!  :wub:
Så kör hårt med Helga, blir nog bra bara det blir färdigt!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vi skall ösa på ja ;)


lugna puckar!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej!
Måste be om ursäkt för min föregående kommentar, en liten kortslutning på känslosidan :unsure:
Idag känns allt ljusare och lovar att försöka uppföra mig mindre töntigt!  :wub:
Så kör hårt med Helga, blir nog bra bara det blir färdigt!


h.  johan

 :)

Lugna puckar här också.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bonka!

Ny version högst upp, eller på

www.perfectbounce.se/helge04.mp3


Mixtrat med nivåer, olika komp och försökt nyansera kompet lite. Saknar fills fortfarande. Däremot glockenspil med overdrive och kompressor bland annat, samt wernborgs gitarrer. De är kanske inte riktigt "finala" avsende på klippa och klistra än, men nu finns de där.

Avlutningen är lite omotiverat onyanserat komp, men som skall ligga till grund för en ny del med toksolo från wernborg samt lite molligare slammer från mig.

låten avslutas sedan med två refränger är tanken.


så, hur låter det nu ? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ap-bra! :)

Jättefina gitarrer att mysa till. Tillsammans med den fina sången då. Och skönt trumkomp. Rysvarning då kompet höjer en nivå till "refrängen" eller vad det kallas!

« Senast ändrad: 10.11.2007, 04:24:36 by 1up »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
"O vanhelgade natt?"  :lol:   Jag håller med dig Johan, om att vissa stycken är "perfekta" på nåt sätt för många. Arret alltså för att vara mer konkret, VILL man ju inte ändra.. Men som tur är finns det folk som tänker i andra banor (hade varit en trist planet annars)..... SKall bli intressant att se hur det låter med gitarrer och emu-electronica.

laddar hem...

 :blink: Trummorna har setts över märker jag! Tummen upp! WErnborg lirar pucken i mål :) VÄldigt bra!

( :blink: ) ... för att jag inte hittar nåt att anmärka på. SKalll lyssna i lurar senare, kanske återkommer :)

Möjligtvis väntar jag till ynot lagt sången, Tomas, innan jag sågar din låt i småbitar  :angry:  :lol: :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ap-bra! :)

Jättefina gitarrer att mysa till. Tillsammans med den fina sången då. Och skönt trumkomp. Rysvarning då kompet höjer en nivå till "refrängen" eller vad det kallas!



 :wub: försökte få fram en intensitetshöjning....skitkul att det lyckades! Skön kommentar som vi tackar för :D

"O vanhelgade natt?"  :lol:   Jag håller med dig Johan, om att vissa stycken är "perfekta" på nåt sätt för många. Arret alltså för att vara mer konkret, VILL man ju inte ändra.. Men som tur är finns det folk som tänker i andra banor (hade varit en trist planet annars)..... SKall bli intressant att se hur det låter med gitarrer och emu-electronica.

laddar hem...

 :blink: Trummorna har setts över märker jag! Tummen upp! WErnborg lirar pucken i mål :) VÄldigt bra!

( :blink: ) ... för att jag inte hittar nåt att anmärka på. SKalll lyssna i lurar senare, kanske återkommer :)

Möjligtvis väntar jag till ynot lagt sången, Tomas, innan jag sågar din låt i småbitar  :angry:  :lol: :D


Ja, man kan ju undra om jag tänker i andra banor, eller om mina tankebanor går andra vägar än normalt bara  :lol:

Roligt att du inte hittar något att gnälla på  :D FInns inget roligare än att mixa in verkliga instrument, syntfjant som man är. Sat och verkligen hade hur kul som helst inatt! HElt annan nerv i något som är "äkta" (låt gå för att det är elektriskt konstlat med pluggar och så). Så visst sätter han den i mål!

jag ordnar sågbock och grejjor då när ynot får på sång :D


tack för lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
För julbocken vilken stjärna!
Sanslöst skön gitarr med både taggtråd och värme
Trummorna ger verkligen en höjning i "refräng"-partiet
Julen ser ut att bli god
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack cykeln :)

visst är det goa guror :)

För dina öron, tack åter :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Trumloopen har något väldigt tunt i bottnet som grötar sig med basljudet. Gitarren gör mixen lopsidig. Jag inser problemet, eftersom det inte finns något som balanserar den i andra kanalen. Kanske perkussionen skulle lägga sig delvis i andra kanalen? Rösten behöver air, och dessutom vill den upp på ytan. Kan lösas med kompressor, och eq tror jag. Virvelaktiga pafflådan låter väldigt starkt, de andra pafflådorna är i balans. Julsången saknar också mäktigare stämmor. Framförallt slutrefrängerna skulle behöva en riktigt skitbred arsenal av röster.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hmm. Så om jag kapar lite low-mid från loopen, panorerar den mitt emot gitarren och ökar lite på djupa frekvenserna och basen?

Sången ja....fanken, undrar hur min mik är. Mer lo-mid på sången, och mild kompresor med kort attack, eller hur skulle du gjort?

Titta på virvlarna oxo. kanske sänka en aning.

Skall höra om folk vill vara med o köra på refrängerna då!

Tack för konstruktiv kritik tsm, skall försöka ta tillvara på tipset, samt bjuda in folk till kören.

/emu
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag hakar på! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael

Ja, bara tony hinner :)

SUgen på lite bas-kör Hmike?

Och damerna är välkomna med ja.



SOM JAG SJUNGER:

Folk fall nu neder
och hälsa glatt din frihet
oh helga natt
du frälsning åt oss gav
oh helga natt
du frälsning åt oss gav

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sir, you have PM! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael

Ja, bara tony hinner :)

SUgen på lite bas-kör Hmike?

Och damerna är välkomna med ja.



SOM JAG SJUNGER:

Folk fall nu neder
och hälsa glatt din frihet
oh helga natt
du frälsning åt oss gav
oh helga natt
du frälsning åt oss gav

:)

Jorå,det fixar jag.Men är det leaden oktaverad eller vill du ha bas Över/under stämma? Eller alltihop,men då tar jag nog över - och det är nog inte riktigt meningen.. :lol:

Jag skickar bas leaden oktaverad så får du fundera på hur du vill ha det :D

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael

om jag bara får låten kanske ökar oddsen avsevärt :)


Ja, bara tony hinner :)

SUgen på lite bas-kör Hmike?

Och damerna är välkomna med ja.










om jag bara får låten ökar oddsen avsevärt :)
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
är ju utomuppsala just nu. Men helt omöjligt att sjunga till den som finns är det kanske inte? :unsure:

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tyckte det gick bra att sjunga till versionen i tråden,
eller har jag sjungit till fel version... :huh:

hann du lyssna till mitt 14-hövade bidrag?
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............