Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt
Zyan:
Jag skulle vilja ha en hög tjejstämma att fylla på de riktigt starka partierna, en ton över HM, kanske en oktav för att göra låtens klimax ännu högre.
Håller med om timningen, annars en grym produktion.
Tant Fransa:
...och intet öga var torrt. Timingen håller jag med tidigare talare om, annars mycket vackert.
Harmonica mike:
Tack alla vänliga själar.
Men nu har Per haft lite bråttom :D,jag har skickat dig en ny fil med bättre arrad sång...
Vidare så kan jag infoga att jag har sjungit efter metronom och det är snortajt! Däremot så midifierar stråket en liten fördröjning som det är svårt att göra något åt - det hörs väldigt tydligt då det körs mot metronomen..Så jag skyller på tekniken,sången sitter grymt,så nu vet ni det.
Det kommer en till version,där sången är bättre mixad.Vissa höga stämmor ligger lite i skym undan i denna..Fixat nu.
Hang in there mates,sejva inte denna än..
Mvh
Micael
Tokai:
Imponerande basvoice du har Mike! Och det låter inte ansträngt heller. Nånstans känns det som om du inte orkar hålla hela tonen. Men grymt bra.
Vad gäller musiken så tycker jag pianot måste upp högre, det är ju liksom den som håller takten, tycker jag. Annars har jag inga problem med timing. Snarare tvärtom; det ska va lite svävande i den här typen av musik.
Musik, ja. Otrolig harmisar i dessa psalmer. Här finns mycket att plocka av för alla musiksmaker.
4 Tokaigitarrer av 5! (Fast jag numera kör med en Variax)
Emulator:
Fantastiskt fint. djup sång och snyggt arr, kanske vill ha lite tydligare röst ibland, känns som arret tar över. normalisering av nivå, utan att ta bort känslan lixom?
jaha...ska väl posta vår version snart då, om vi skall hinna få ihop nåt ;)
bra grabbar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida