Hej, denna låt blir otroligt mäktig och vacker. Hmikes röst är makalös faktiskt, vilket djup!
Lite svårt att kommentera nu när du skriver att det återstår saker, men nåt kan jag skriva iaf -Hör två smågrejer som missats städats bort precis där innan Och hoppets stråle (00,44.. två fragment av en inandning tror jag

Det var nåt knäppljud där dessförinnan också, på "dödens". (hör vissa knäppljud på fler ställen, kan ge dig tider om du vill)
Orkestern är så väldigt försynt där i bakgrunden tycker jag.. men det kanske ger sig sen när du fortsatt mixtra

Saknar några vackra ljusa stråkar som lyfter det hela lite.. nu murrar allt på där nere.. men det kanske ska vara så, jag vet inte, en idé bara.
Jag gillar inte riktigt oktaveringen som dyker upp i vänstra örat vid 2½ minut..
Vill ha sista refrängen högre, närmare! Dra på med kören! Så man sitter och ryser där i bänkraden på julottan! (det knäpper innan den börjar också..och några delay som liksom krockar)
Finns ingen tvekan om att detta blir otroligt vackert när det är klart iallafall!