Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Harmonica Mike - O Helga Natt
1up:
Ni har en jättefin låt här! :) Gillar känslan. Det är något med de svepande stråkarna i bakgrunden som är speciellt och sedan de Simon the Sorcerer-liknande slingorna mot slutet. + att sången har ett skönt whiskey-darr i botten. Vi inväntar de fyra oktaverna!
equality:
Ja, den låten har jag alltid gillat. Nåt med takten lite konstigt. Tycker arret länge är väl basigt ända till sista versen med violinerna där tycker jag det klaffar förträffligt. Lite sjukhuskulvert över reverbet som sagt. Bra sång men mer jobb på arr och mix vore inte dumt.
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 07.11.2007, 19:24:16 ---Ja, den låten har jag alltid gillat. Nåt med takten lite konstigt. Tycker arret länge är väl basigt ända till sista versen med violinerna där tycker jag det klaffar förträffligt. Lite sjukhuskulvert över reverbet som sagt. Bra sång men mer jobb på arr och mix vore inte dumt.
--- Slut citat ---
Equality då:
Jo det är lite skumt med ingången i första takten,som sedan följer med på olika ställen,det var inte så enkelt att sätta sången,men med hjälp av metronomen så gick det.
Cellon kommer in för tidigt i början och mellan verserna,men det kan jag leva med.Lite bättre mix kommer,so hang in there mate.
Mvh
Micael
cykeln:
En av de riktigt stora jullåtarna
Denna version har mycket känsla
Det är lite av Freddie Wadling
Gillar de mörka stråkarna, även de ljusa mot slutet
Rösten helt rätt
Harpan? låter nästan som banjo ... - kanske en stillsam banjo skulle vara riktigt snygg i denna?
Snö faller här utanför och det börjar nästan kännas
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.11.2007, 21:39:40 ---En av de riktigt stora jullåtarna
Denna version har mycket känsla
Det är lite av Freddie Wadling
Gillar de mörka stråkarna, även de ljusa mot slutet
Rösten helt rätt
Harpan? låter nästan som banjo ... - kanske en stillsam banjo skulle vara riktigt snygg i denna?
Snö faller här utanför och det börjar nästan kännas
--- Slut citat ---
Thanx Biken.
Vi skall modifiera denna lite till samt fixa till arr å mix,men något åt detta hållet kommer det att bli..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida