Forum > Färdiga produktioner

1up & Dividend - Julvisa Snö

<< < (13/17) > >>

Light Head:
Jäklar vad skånskt det blivit ;-)  Som sann jötteborgarä måste man stävja språkets förfall...

Nu skall jag försöka att inte ösa allt för mycket beröm över er,, utan hålla mig till sådant som jag ser som svagheter.

Det finns en del partier där sången är lite låg, eller otydlig. Som om rösten drunknar lite. Sedan så blir det lite "stökigt" på ett par ställen när det är massa olika rythmer som helt plötsligt får fnatt eller något. T.ex. vid 1.35 och runt omkring där.

Introt, fortsätt med "Snöfaaaallllll-ett"? Jag saknar "..ett".

Nu kan jag inte hålla tillbaka mitt gillande längre! ÄLSKAR!! Blir så himla glad, och vill sjunga med, vill visa/spela upp för alla jag känner!

Men allvarligt, jäklar vad jag gillar detta! Om ni filar på det och strukturerar det lite lite lite till så att julvisan kan accepteras av en större publik så kommer detta att spelas i radio! Jag lovar att kämpa för att det skall spelas i City107 här i Göteborg!

Dividend:
Frågan är om vi skall ha dum-fårskalle-stockholmska med också.....
I köreb

1up:
Det sägs att "alla" tycker min sång är olämplig för låten. Att det ska till en annan känsla. Hur ligger det egentligen till med den saken?

Dividend:
Du bara låter mesig mannen. :D

Kan du inte låta som vanligt i dina andra låtar? Eller vad sjutton vet jag, kanske är det julmysigt? :)

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.11.2007, 12:51:50 ---Du bara låter mesig mannen. :D

Kan du inte låta som vanligt i dina andra låtar? Eller vad sjutton vet jag, kanske är det julmysigt? :)

--- Slut citat ---

Ja, eller så kan vi komma med konstruktiva förslag hur vi vill få det att låta?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion