Forum > Färdiga produktioner

1up & Dividend - Julvisa Snö

<< < (2/17) > >>

SvartSaft:
Tror det skulle behövas lite de-esser på "kissa"... :-)

Och vad betyder "smö"....?

Julkänsla? jajamen! :-)

Åsa:

--- Citat från: Zyan skrivet 06.11.2007, 23:18:35 ---Åsa...det är Dividend och 1up som samarbetat och som tidigare har det blivit snygg bakgrund och väldigt orginell sång i mitt tycke.

Här är en annan av deras mästerverk som blivit omdiskuterad.
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/4/10.mp3

Det finns ofta någon blandad hat-kärlek till dessa produktioner.

--- Slut citat ---

Ja, jag hörde ju den låten för länge sen också, hatkärlek som du säger! Det väcker nånting, vet inte riktigt vad men oberörd är man ju inte! Återigen full i skratt! Snygg bakgrund och orginell sång som sagt  :)

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 06.11.2007, 23:09:31 --- :lol: Ja vad ska man säga, jag tackar för ett gott skratt iaf! Kan man ana sig till att sångaren har lite svårt att hålla sig för flin medans han sjunger..?  ;)

--- Slut citat ---

Verkar så ja. :)

--- Citera ---Finstämd musik
--- Slut citat ---

Åh tack!  :rolleyes:

--- Citera ---och så bara kommer den där fula eh förlåt underfundiga  :huh: texen!

Kul!

/Åsa

måste lyssna en gång till..!

--- Slut citat ---

Tack! Tack!

Dividend:

--- Citat från: SvartSaft skrivet 06.11.2007, 23:19:30 ---Julkänsla? jajamen! :-)

--- Slut citat ---

Skönt det! :)

1up:
För att kommentera min sång i låten då: :)

Rent generellt finns en förhärskande tanke i mig om att utveckla vad sång kan vara i musik. Vi hör oftast väl inrepeterade sånginsatser inom ett mindre känslospektrum. Jag tycker jämförelsen mellan film och musik är relevant. Mer speciellt mellan skådespelarnas vokala uttrycksfullhet i film jämfört med sångares insatser för musik. Ta Geoffrey Rushs röstutspel i Pirates of the Caribbean. Finns säkert ännu bättre exempel, men hans röst kan anta många olika skepnader. Framförallt är skådespelare bättre på att låta som att det som sägs inte är inrepeterat (läs utländska duktiga skådespelare). Det kommer naturligt och jag vill väl efter den här mindre uppsatsen försöka få ur mig att sång kan vara så mycket mer än den skönsång man hör i radio.

Att behålla de djupaste och starkaste känslorna. Visst kan man genom repetition få fram ett till synes spontant uttryck, precis som de gör i film. Det helt äkta får gärna vara fritt från regi. Och tillåtas om inte uppe på scen, att få komma några bänkrader fram i rampljuset.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion