Forum > Färdiga produktioner

1up & Dividend - Julvisa Snö

<< < (7/17) > >>

1up:

--- Citat från: Tokai skrivet 07.11.2007, 20:45:15 ---Kinesmusik som borde mjukas upp. Kolla in akrobaterna på kinesisk cirkus.. Snacka om stretching!
Ett tips bara

--- Slut citat ---

Dividend har berättat han funderat på det där. Får se vad som händer i hans magiska verkstad. ;)

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.11.2007, 21:30:57 ---Hmmm ...
På något sätt är det klassiska Philimon Arthur i modern tappning
korsat med den tidige Kjell Höglund
så att det uppstår en melodisk kinavas
Snö driver precis som detta stycke
och det behövs

--- Slut citat ---

Arthur och Höglund är för mina öron obekanta fram tills nu. Poetiskt inlägg och tolkar som att du gillar så bugar och lyfter på hatten i en tack och en bock. :)

Emulator:
Jaha :) 

gillar verkligen komp och dividens (gissar jag?) OTROLIGT snygga pianoslinga. Jag skulle helst se "konventionell" sång, men om ni vill behålla 1ups teaterinspirerade prata på det här, så tycker jag ni kunde höra med någon av damerna om kanske någon liten melodisk slinga, långt bak...ljust. Text eller inte är egentligen oviktigt, men att ta till lite "timbaland"-grepp: lite pratigt framför en ambient ljus sångbakgrund.

Till julskivan tycker jag det skulle kunna funka med lite samplade barn :) kanske snuttar ur en barnkör som ploppar fram här och var :)

Som sagt, lite mindre teater utan att ta bort teatern. låt det bli fjärde föreställningen.

Måste erkänna att jag mer och mer gillar dina tankar kring vad text är.

bra jobbat bägge två!

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.11.2007, 00:31:31 ---
gillar verkligen komp och dividens (gissar jag?) OTROLIGT snygga pianoslinga.

--- Slut citat ---

Tackar  :rolleyes:

--- Citera ---Jag skulle helst se "konventionell" sång, men om ni vill behålla 1ups teaterinspirerade prata på det här, så tycker jag ni kunde höra med någon av damerna om kanske någon liten melodisk slinga, långt bak...ljust. Text eller inte är egentligen oviktigt, men att ta till lite "timbaland"-grepp: lite pratigt framför en ambient ljus sångbakgrund.

Till julskivan tycker jag det skulle kunna funka med lite samplade barn :) kanske snuttar ur en barnkör som ploppar fram här och var :)

Som sagt, lite mindre teater utan att ta bort teatern. låt det bli fjärde föreställningen.

--- Slut citat ---

Dina tankar har vi tagit till oss... :) OCh Tokais! Jobbar på något öh "mjukt" nu! :)

--- Citera ---
bra jobbat bägge två!

--- Slut citat ---

Danke schön!

/Per

Wernborg:
Lyssnar igen....

Fan alltså arret på denna är kanon, men jag fick en idé. Tror att det kunde bli en riktigt lyckad kultursymbios ifall ni korsar detta med metallgitarrer a la Ramstein. Är inte Hellpig duktig på sånt, har för mig jag hört nåt sånt från honom?? Gitarrer som rytmiskt sett följer bastrumman.

Sången fixar jag inte. Låter som att du larvar dig för att du inte tror på din egen förmåga. Se till att orden passar rytmiskt och sträck på dig och sjung ut.

Svängigt. / W

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion