Forum > Färdiga produktioner
1up & Dividend - Julvisa Snö
Light Head:
Helt plötsligt fick jag en liten ide, förmodligen inte genomförbar, men det kanske är lite kul att spekulera lite kring den?!
Efter att ha lyssnat på Dividend och HM's O helga natt, och med julvisa'n i färskt minne kommer jag fram till att julvisan skulle kunna vara ett ämne för en variant på "Do they now its christmas". Ni vet den där gamla låten med en massa artister som får sjunga en liten strof här och där?!?! Min ide var i vilket fall att varför inte använda Snö på samma sätt? Det finns ju många som kan, och ännu fler som vill sjunga?!
Tant Fransa:
jag tycker att detta är en jätteskön melodi! Helt klart en julmelodi. Texten, ja, den...är ju...ovanlig. Börjar bra, men ja, det har nog sagts redan. Gillar gestaltningen av sången dock! Fint!
equality:
Kul, humoristisk, snygg, äcklig (Zappa: Don't eat that yellow snow), underfundig, bra. :D
Gillar alternativa julvisor och detta är ytterligare en.
1up:
--- Citat från: Light Head skrivet 07.11.2007, 09:24:02 ---Helt plötsligt fick jag en liten ide, förmodligen inte genomförbar, men det kanske är lite kul att spekulera lite kring den?!
Efter att ha lyssnat på Dividend och HM's O helga natt, och med julvisa'n i färskt minne kommer jag fram till att julvisan skulle kunna vara ett ämne för en variant på "Do they now its christmas". Ni vet den där gamla låten med en massa artister som får sjunga en liten strof här och där?!?! Min ide var i vilket fall att varför inte använda Snö på samma sätt? Det finns ju många som kan, och ännu fler som vill sjunga?!
--- Slut citat ---
Det är ett jätteintressant förslag! Dividend och jag har gemensamt kommit fram till att om det finns intresse? Hör av er! Så kan det bli aktuellt med en V2 av låten just för det ändamålet. Vårt prio just nu är att få V1 klar, med lite slipad text med mindre kiss och bajs. :)
1up:
--- Citat från: equality skrivet 07.11.2007, 11:51:05 ---Kul, humoristisk, snygg, äcklig (Zappa: Don't eat that yellow snow), underfundig, bra. :D
Gillar alternativa julvisor och detta är ytterligare en.
--- Slut citat ---
Härligt, härligt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida