Kontrollrummet

1up & Dividend - Julvisa Snö

1up · 83 · 24602

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Senaste verren nu med skånska och sång och flöjt och körer!

Ny version:


Prestigelös musik och prestigelös glädje smile

Idé: Dividend
Originalmusik: Dividend
Text, trummor, bas, sång, produktion: 1up

"Tänk om jag bodde i ett julpaket,
och tänk om tomten var en jätte-get,
då skulle släden dras av människonissar,
och presenten skulle va MIN hemlighet

Tänk om jorden helt täcktes av snö,
och överallt sprang söta apor SMÖ,
då skulle flingor virvla från svansar blå
då skulle tjatter smälta sinnen grå

Det är gott att äta snö,
ät som en jätte och kissa en sjö,
men undvik den gula,
och finns klumpar, kom ihåg att det som försvinner i snö kommer fram i tö!"
[/quote]

DETTA ÄR ETT MÄSTERVERK!!!! Ladda hem

Dividend: "Så här mycket har jag inte skrattat på länge, och då är jag ändå skåning! :D




Prestigelös musik och prestigelös glädje :)

Idé: Dividend
Originalmusik: Dividend
Text, trummor, bas, sång, produktion: 1up

"Tänk om jag bodde i ett julpaket,
och tänk om tomten var en jätte-get,
då skulle släden dras av människonissar,
och presenten skulle va MIN hemlighet

Tänk om jorden helt täcktes av snö,
och överallt sprang söta apor SMÖ,
då skulle flingor virvla från svansar blå
då skulle tjatter smälta sinnen grå

Det är gott att äta snö,
ät som en jätte och kissa en sjö,
men undvik den gula,
och finns klumpar, kom ihåg att det som försvinner i snö kommer fram i tö!"
« Senast ändrad: 17.10.2011, 11:28:06 by tsmalmbe »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssnade en gång. Sen lyssnade jag en gång till. Sen försökte jag formulera mig till en kommentar. Misslyckades. Lyssnade en gång till för säkerhets skull. Kissnödig...... Kan inte bestämma mig för om jag ska älska eller hata. Bestämmer det en annan dag.

Texten blir väldigt rakt i ansiktet när den framförs så här utan melodi och rytm. Se där. En kommentar fick jag till i alla fall.


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :lol: Ja vad ska man säga, jag tackar för ett gott skratt iaf! Kan man ana sig till att sångaren har lite svårt att hålla sig för flin medans han sjunger..?  ;)
Finstämd musik och så bara kommer den där fula eh förlåt underfundiga  :huh: texen!

Kul!

/Åsa

måste lyssna en gång till..!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnade en gång. Sen lyssnade jag en gång till. Sen försökte jag formulera mig till en kommentar. Misslyckades. Lyssnade en gång till för säkerhets skull. Kissnödig...... Kan inte bestämma mig för om jag ska älska eller hata. Bestämmer det en annan dag.

Texten blir väldigt rakt i ansiktet när den framförs så här utan melodi och rytm. Se där. En kommentar fick jag till i alla fall.

 :D Tack för lyssningen. Vi får göra nåt åt rytm och melodi på det ena eller andra sättet, ja. Tack för lyssning(ar)!!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Åsa...det är Dividend och 1up som samarbetat och som tidigare har det blivit snygg bakgrund och väldigt orginell sång i mitt tycke.

Här är en annan av deras mästerverk som blivit omdiskuterad.
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/4/10.mp3

Det finns ofta någon blandad hat-kärlek till dessa produktioner.


Utloggad SvartSaft

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 155
    • Visa profil
    • MySpace
Tror det skulle behövas lite de-esser på "kissa"... :-)

Och vad betyder "smö"....?


Julkänsla? jajamen! :-)
- Mer intresserad än begåvad -

- Hemsida: http://rock.gnarp.se -Myspace: http://www.myspace.com/svartsaft -


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Åsa...det är Dividend och 1up som samarbetat och som tidigare har det blivit snygg bakgrund och väldigt orginell sång i mitt tycke.

Här är en annan av deras mästerverk som blivit omdiskuterad.
http://www.kontrollrummet.com//forum/festivaler/4/10.mp3

Det finns ofta någon blandad hat-kärlek till dessa produktioner.

Ja, jag hörde ju den låten för länge sen också, hatkärlek som du säger! Det väcker nånting, vet inte riktigt vad men oberörd är man ju inte! Återigen full i skratt! Snygg bakgrund och orginell sång som sagt  :)
« Senast ändrad: 06.11.2007, 23:24:08 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
:lol: Ja vad ska man säga, jag tackar för ett gott skratt iaf! Kan man ana sig till att sångaren har lite svårt att hålla sig för flin medans han sjunger..?  ;)

Verkar så ja. :)

Citera
Finstämd musik

Åh tack!  :rolleyes:

Citera
och så bara kommer den där fula eh förlåt underfundiga  :huh: texen!

Kul!

/Åsa

måste lyssna en gång till..!

Tack! Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
För att kommentera min sång i låten då: :)

Rent generellt finns en förhärskande tanke i mig om att utveckla vad sång kan vara i musik. Vi hör oftast väl inrepeterade sånginsatser inom ett mindre känslospektrum. Jag tycker jämförelsen mellan film och musik är relevant. Mer speciellt mellan skådespelarnas vokala uttrycksfullhet i film jämfört med sångares insatser för musik. Ta Geoffrey Rushs röstutspel i Pirates of the Caribbean. Finns säkert ännu bättre exempel, men hans röst kan anta många olika skepnader. Framförallt är skådespelare bättre på att låta som att det som sägs inte är inrepeterat (läs utländska duktiga skådespelare). Det kommer naturligt och jag vill väl efter den här mindre uppsatsen försöka få ur mig att sång kan vara så mycket mer än den skönsång man hör i radio.

Att behålla de djupaste och starkaste känslorna. Visst kan man genom repetition få fram ett till synes spontant uttryck, precis som de gör i film. Det helt äkta får gärna vara fritt från regi. Och tillåtas om inte uppe på scen, att få komma några bänkrader fram i rampljuset.



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag är väl hel-konstig som älskar sådan här musik. Fantasi, orginalitet, känsla. För mig så hamnar ni med råge på rätt sida hjärndöd/intelligent!

Musiken är fin, texten är nästan perfekt. Det är dock några saker som jag inte riktigt finner så harmoniskt eller intellektuellt tilltalande. "men undvik den gula,
och finns klumpar," Jag kan inte riktigt få in den biten i resten av texten, känns som om allt det som finns i texten blir förstört.. som,, ehum, en liten liknelse är på sin plats. En poetisk text framförs varligt och avstämt av någon som avslutar med att kräkas.

Kanske inte den lättaste liknelsen, men det är det enda som hindrar mig från att applådera denna julevisa. Nu blir det bara jättebra!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tror det skulle behövas lite de-esser på "kissa"... :-)

Du har jätterätt. Det ska fi kissa, förlåt, fixa! :P

Och vad betyder "smö"....?

Jag är skyldig, det är ett nödrim. :D Men visst är det stilbildande? :)

Julkänsla? jajamen! :-)

Gött! Kanske behövs inte bjällrorna för att locka fram julkänslan? :) En klar tomteluva på hjässan i så fall!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag är väl hel-konstig som älskar sådan här musik. Fantasi, orginalitet, känsla. För mig så hamnar ni med råge på rätt sida hjärndöd/intelligent!

Musiken är fin, texten är nästan perfekt. Det är dock några saker som jag inte riktigt finner så harmoniskt eller intellektuellt tilltalande. "men undvik den gula,
och finns klumpar," Jag kan inte riktigt få in den biten i resten av texten, känns som om allt det som finns i texten blir förstört.. som,, ehum, en liten liknelse är på sin plats. En poetisk text framförs varligt och avstämt av någon som avslutar med att kräkas.

Kanske inte den lättaste liknelsen, men det är det enda som hindrar mig från att applådera denna julevisa. Nu blir det bara jättebra!

Så noterat. :) Vi får föra en diskussion här bakom stängda dörrar och se vad vi kommer fram till i frågan. En liten liten korrigering kan ju vara skillnaden mellan flipp och flopp?

Din liknelse förtjänar en träplakett i kontrollrummets virtuella 3D-annaler! :)
« Senast ändrad: 06.11.2007, 23:47:41 by 1up »


DåligtGehör

  • Gäst
Varför inte "och överallt sprang söta apor hoppa hö" istället för SMÖ?

Refrängenens sista rader både poetiskt och rytmiskt inte så inspirerande. Särskilt "kom ihåg att det som försvinner i snö kommer fram i tö!" känns lite nödigt och brist på bättre.

Annars en toppenfin låt!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Varför inte "och överallt sprang söta apor hoppa hö" istället för SMÖ?

Ah den kan funka! Smö var ju nödrim för "små". Är ju lite stolt över att ha uppfunnit ordet SMÖ dock så strävar lite emot kan du förstå. :)

Refrängenens sista rader både poetiskt och rytmiskt inte så inspirerande. Särskilt "kom ihåg att det som försvinner i snö kommer fram i tö!" känns lite nödigt och brist på bättre.

Jo, texten kanske tappar i udd och intresse där. Får ta en funderare som sagt på de. Bra att få lite realityfeedback. Ändra, men behålla temat och känslan.

Kanske, eller kanske inte? Tanken är ju att det gula är kiss förstås i snön, och det ska man undvika. Klumparna, ja, det är ju bajs då. :) Som kommer fram i tö, ja, om man väljer att äta klumpig snö kan man få en obehaglig överraskning, Men det hade du säkert listat ut redan.


Annars en toppenfin låt!

Tackar vi för! :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jOJJORÅÅJASSÅÅMENSANN, OJRÅ...

Är väl väldigt gammal o gammaldags men detta kan jag inte anta som en julvisa. Allt som har med jul att göra baserar sig på traditioner och dom är viktiga för mig. Alla andra traditioner kan jag skrota men julens....NEJ! B)

Men som en vintervisa antar jag denna med öppna armar o ben. Lite svårt att smälta denna otajta o oinövade atmosfär men redan vid tradje lyssningen är dom fördomarna glömda och tom sången låter snygg, ha ha! Och det är Per som är melodiförfattare hör man ju på melodigången, klara österländska tongångar, najs!
Har du testat om detta skulle funka som kaanon sång, får nämligen en sån känsla att det kunde passa.

Så ett riktigt god hjul på er! :D



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Är väl väldigt gammal o gammaldags men detta kan jag inte anta som en julvisa. Allt som har med jul att göra baserar sig på traditioner och dom är viktiga för mig. Alla andra traditioner kan jag skrota men julens....NEJ! B)

Traditioner har en gång varit innovationer  B)

Citera
Men som en vintervisa antar jag denna med öppna armar o ben. Lite svårt att smälta denna otajta o oinövade atmosfär men redan vid tradje lyssningen är dom fördomarna glömda och tom sången låter snygg, ha ha! Och det är Per som är melodiförfattare hör man ju på melodigången, klara österländska tongångar, najs!
Har du testat om detta skulle funka som kaanon sång, får nämligen en sån känsla att det kunde passa.

Ingen dum idé, kanske värt ett försök :)

Gott hjul på dig också! :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
jOJJORÅÅJASSÅÅMENSANN, OJRÅ...

Är väl väldigt gammal o gammaldags men detta kan jag inte anta som en julvisa. Allt som har med jul att göra baserar sig på traditioner och dom är viktiga för mig. Alla andra traditioner kan jag skrota men julens....NEJ! B)

Men som en vintervisa antar jag denna med öppna armar o ben. Lite svårt att smälta denna otajta o oinövade atmosfär men redan vid tradje lyssningen är dom fördomarna glömda och tom sången låter snygg, ha ha! Och det är Per som är melodiförfattare hör man ju på melodigången, klara österländska tongångar, najs!
Har du testat om detta skulle funka som kaanon sång, får nämligen en sån känsla att det kunde passa.

Så ett riktigt god hjul på er! :D



h.  johan

Kan vågen tippa över om vi slänger in en manskör till de sista refrängerna? :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jOJJORÅÅJASSÅÅMENSANN, OJRÅ...

Är väl väldigt gammal o gammaldags men detta kan jag inte anta som en julvisa. Allt som har med jul att göra baserar sig på traditioner och dom är viktiga för mig. Alla andra traditioner kan jag skrota men julens....NEJ! B)

Men som en vintervisa antar jag denna med öppna armar o ben. Lite svårt att smälta denna otajta o oinövade atmosfär men redan vid tradje lyssningen är dom fördomarna glömda och tom sången låter snygg, ha ha! Och det är Per som är melodiförfattare hör man ju på melodigången, klara österländska tongångar, najs!
Har du testat om detta skulle funka som kaanon sång, får nämligen en sån känsla att det kunde passa.

Så ett riktigt god hjul på er! :D



h.  johan

Kan vågen tippa över om vi slänger in en manskör till de sista refrängerna? :)


Jovisst, om det blir nåt typ  "Vintern rasat ut bland våra fjällar"!
Jajjamen grabbar, kör hårt, men inte så att släden stjälper! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
jOJJORÅÅJASSÅÅMENSANN, OJRÅ...

Är väl väldigt gammal o gammaldags men detta kan jag inte anta som en julvisa. Allt som har med jul att göra baserar sig på traditioner och dom är viktiga för mig. Alla andra traditioner kan jag skrota men julens....NEJ! B)

Men som en vintervisa antar jag denna med öppna armar o ben. Lite svårt att smälta denna otajta o oinövade atmosfär men redan vid tradje lyssningen är dom fördomarna glömda och tom sången låter snygg, ha ha! Och det är Per som är melodiförfattare hör man ju på melodigången, klara österländska tongångar, najs!
Har du testat om detta skulle funka som kaanon sång, får nämligen en sån känsla att det kunde passa.

Så ett riktigt god hjul på er! :D



h.  johan

Kan vågen tippa över om vi slänger in en manskör till de sista refrängerna? :)


Jovisst, om det blir nåt typ  "Vintern rasat ut bland våra fjällar"!
Jajjamen grabbar, kör hårt, men inte så att släden stjälper! :D

Då får vi nog det lite lätt knepigt. :)

Släden å andra sidan vilar stabilt på gul snö, klarar små klumpar utan några större problem. Den har önskat sig en slipning av medarna i julklapp. Släden har varit snäll så tomten kommer nog ge den vad den vill ha.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Helt plötsligt fick jag en liten ide, förmodligen inte genomförbar, men det kanske är lite kul att spekulera lite kring den?!

Efter att ha lyssnat på Dividend och HM's O helga natt, och med julvisa'n i färskt minne kommer jag fram till att julvisan skulle kunna vara ett ämne för en variant på "Do they now its christmas". Ni vet den där gamla låten med en massa artister som får sjunga en liten strof här och där?!?! Min ide var i vilket fall att varför inte använda Snö på samma sätt? Det finns ju många som kan, och ännu fler som vill sjunga?!



Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
jag tycker att detta är en jätteskön melodi! Helt klart en julmelodi. Texten, ja, den...är ju...ovanlig. Börjar bra, men ja, det har nog sagts redan. Gillar gestaltningen av sången dock! Fint!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul, humoristisk, snygg, äcklig (Zappa: Don't eat that yellow snow), underfundig, bra.  :D
Gillar alternativa julvisor och detta är ytterligare en.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Helt plötsligt fick jag en liten ide, förmodligen inte genomförbar, men det kanske är lite kul att spekulera lite kring den?!

Efter att ha lyssnat på Dividend och HM's O helga natt, och med julvisa'n i färskt minne kommer jag fram till att julvisan skulle kunna vara ett ämne för en variant på "Do they now its christmas". Ni vet den där gamla låten med en massa artister som får sjunga en liten strof här och där?!?! Min ide var i vilket fall att varför inte använda Snö på samma sätt? Det finns ju många som kan, och ännu fler som vill sjunga?!



Det är ett jätteintressant förslag! Dividend och jag har gemensamt kommit fram till att om det finns intresse? Hör av er! Så kan det bli aktuellt med en V2 av låten just för det ändamålet. Vårt prio just nu är att få V1 klar, med lite slipad text med mindre kiss och bajs. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kul, humoristisk, snygg, äcklig (Zappa: Don't eat that yellow snow), underfundig, bra.  :D
Gillar alternativa julvisor och detta är ytterligare en.

Härligt, härligt! :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Funderar över texten. Vissa saker väcker känslor, ibland negativa ibland positiva hos er som lyssnat. Om jag ändrar texten så det som "sticker ut" försvinner. Då kanske låten helt plötsligt blir slästruken, ointressant och tråkig. Utan edge?

Kan byta ut ordet "kissa" mot "stråla". Blir ju då lite juligare ord och mindre "rakt på", samt också en kul koppling till "strålande stjärna" i den där jullåten vad-den-nu-heter.

Sen har vi "undvik den gula", "finns klumpar", och "det som försvinner i snö kommer fram i tö".

hmm.

Ska vi vara tekniska? Frågan är om texten är problemet eller att texten inte matchar rhytmiken i låten så bra just där? Att jag pratar mer än sjunger stroferna? Skulle gärna behålla det underfundiga som Equality uttryckte det, att bajs kan gömmas av snö och komma fram i tö, som nämnts innan. Fast ändra orden till mindre "rakt på" då.

"undvik den gula" kan ersättas med?

"finns klumpar" kan ersättas med "finns korvar" :D?


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
akta tomtar små
det är i snön de brukar stå

ingen vill ha en tomtes liv...
..på sitt samvete, så ta ett jättekliv

(jaja,, trodde fantasin skulle sprudla efter en god middag, men det blev inte bättre än så här)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
akta tomtar små
det är i snön de brukar stå

ingen vill ha en tomtes liv...
..på sitt samvete, så ta ett jättekliv

(jaja,, trodde fantasin skulle sprudla efter en god middag, men det blev inte bättre än så här)

Fint försök. :) Vad blev det till middag?


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kinesmusik som borde mjukas upp. Kolla in akrobaterna på kinesisk cirkus.. Snacka om stretching!
Ett tips bara
« Senast ändrad: 07.11.2007, 20:55:25 by Tokai »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hmmm ...
På något sätt är det klassiska Philimon Arthur i modern tappning
korsat med den tidige Kjell Höglund
så att det uppstår en melodisk kinavas
Snö driver precis som detta stycke
och det behövs
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kinesmusik som borde mjukas upp. Kolla in akrobaterna på kinesisk cirkus.. Snacka om stretching!
Ett tips bara

Dividend har berättat han funderat på det där. Får se vad som händer i hans magiska verkstad. ;)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Hmmm ...
På något sätt är det klassiska Philimon Arthur i modern tappning
korsat med den tidige Kjell Höglund
så att det uppstår en melodisk kinavas
Snö driver precis som detta stycke
och det behövs

Arthur och Höglund är för mina öron obekanta fram tills nu. Poetiskt inlägg och tolkar som att du gillar så bugar och lyfter på hatten i en tack och en bock. :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jaha :) 

gillar verkligen komp och dividens (gissar jag?) OTROLIGT snygga pianoslinga. Jag skulle helst se "konventionell" sång, men om ni vill behålla 1ups teaterinspirerade prata på det här, så tycker jag ni kunde höra med någon av damerna om kanske någon liten melodisk slinga, långt bak...ljust. Text eller inte är egentligen oviktigt, men att ta till lite "timbaland"-grepp: lite pratigt framför en ambient ljus sångbakgrund.

Till julskivan tycker jag det skulle kunna funka med lite samplade barn :) kanske snuttar ur en barnkör som ploppar fram här och var :)


Som sagt, lite mindre teater utan att ta bort teatern. låt det bli fjärde föreställningen.

Måste erkänna att jag mer och mer gillar dina tankar kring vad text är.


bra jobbat bägge två!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

gillar verkligen komp och dividens (gissar jag?) OTROLIGT snygga pianoslinga.


Tackar  :rolleyes:

Citera
Jag skulle helst se "konventionell" sång, men om ni vill behålla 1ups teaterinspirerade prata på det här, så tycker jag ni kunde höra med någon av damerna om kanske någon liten melodisk slinga, långt bak...ljust. Text eller inte är egentligen oviktigt, men att ta till lite "timbaland"-grepp: lite pratigt framför en ambient ljus sångbakgrund.

Till julskivan tycker jag det skulle kunna funka med lite samplade barn :) kanske snuttar ur en barnkör som ploppar fram här och var :)

Som sagt, lite mindre teater utan att ta bort teatern. låt det bli fjärde föreställningen.

Dina tankar har vi tagit till oss... :) OCh Tokais! Jobbar på något öh "mjukt" nu! :)

Citera

bra jobbat bägge två!

Danke schön!

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssnar igen....

Fan alltså arret på denna är kanon, men jag fick en idé. Tror att det kunde bli en riktigt lyckad kultursymbios ifall ni korsar detta med metallgitarrer a la Ramstein. Är inte Hellpig duktig på sånt, har för mig jag hört nåt sånt från honom?? Gitarrer som rytmiskt sett följer bastrumman.

Sången fixar jag inte. Låter som att du larvar dig för att du inte tror på din egen förmåga. Se till att orden passar rytmiskt och sträck på dig och sjung ut.

Svängigt. / W