Forum > Färdiga produktioner
Roboseal-Syntype.mp3
Light Head:
Jäddans vad rätt frekvenser du hittade där.... passar mig som hand i handske. Enkelt och snyggt, din röst och texten funkar ju kalas. Bara öva öva öva så har du en riktigt bra låt framför dig!
E-type, hoppas att du inte tror att du är lika kass som hans låtar...
En sak som jag hängde upp mig på är det där BD-brejket som är med i alla låtar av denna typ. Av någon anledning så passar det mindre bra i din låt. Definitivt så är det med för ofta.
(ops redan slut, måste köra den igen!)
Roboseal:
Tack och kul att höra att du gillade den Light head!
Jag har lyssnat lite på det du sa och har lagt upp en version 2.
* Jag har sjungt om låten (har dock inte hunnit lägga stämma på vissa delar)
* tagit bort en del BD-brejk (nu sitter refräng direkt på vers)
* Ändrat lite på mittenbrejket (ayla leaden)
* gjort om slutet litegrand
* försökt få in lite fills i trummorna
Light Head:
Jäkligt bra, kort och gott!
Sången skulle kunna vara ett uns högre och det är lite lite ostämt ibland. (MEN!! Gå inte och få dåligt självförtroende eller så för det!!! Det var absolut inte tänkt så, utan träna träna träna.)
Gillar det enkla och melodiösa. En klar tänkbar hit på vilken reklamfinansierad radiostation som helst.
91:an:
Har en melodi som fastnar och gör sej bra mot det snabba tempot i låten. Sången låter väldigt rak i tonerna som om vocoder eller liknande använts (autotune?) men det passar mycket bra här.
Roboseal:
Lighthead, jag har haft lite tight om tid. men lyssnat på många av dina låtar och i like.
PM kommer, har haft fullt upp bara.
91:an: korrekt fast melodyne.....fått från min kompis utbildad ljudtekniker från göteborg (www.primestudios.se)
normalt sett så brukar jag inte bry mig så mycket om mina låtar, men om man lyssnar ett par gånger på denna, så är den rätt skön ändå tror jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida