Forum > Färdiga produktioner
Roboseal-Syntype.mp3
Light Head:
Givet vis skulle man kunna gå in i smådetaljer och vara petig. Men jag tror inte att det är bra i detta fall. Tycker nog att V2 är bäst.
Men det är snyggt i de korta brejken, låte ljuden klinga ut snyggt och tajmat.
Emulator:
jättebra!
Sången låter exakt så laid back den skall i denna genre. överlag snygag frekvenser, bra nivåer, rätt så "kliche-fritt" (braks med 64/delar ;) )
kanske skulle kunna ha lite trance-ackord (trioler) med ett småvasst ljud i refrängen.
Sedan skulle jag önska att du sa något/sjöng lite tidigare i låten också, så at man inte misstar den för instrumental.
Klockrent, verkligen!
Roboseal:
kul att höra emulator, och jättebra tips....ska defenitivt prova både sång/prat i början och lite mer tryck med några accord i refrängen.
perrra:
Tjenare !
Shit, jag älskar mixen i denna först o främst ... du har lyckats få varje enskild ljud att ha sin egen plats perfekt!
Helt sjukt bra mix för min smak faktiskt .
Sen låten är väldigt egen och blir VÄLDIGT intressant hela tiden..... nu hörde jag tom att det ligger en autopan på hihaten eller flanger eller liknande? :)
Vet inte vad jag ska säga, jag lyssnade igenom hela låten, och det händer mig väldigt sällan på demolåtar jag hör .
Intressant hela vägen... Jag tycker INTE du ska ändra basgången, det är ju det som ger lite extra riv i allt ..
Tycker även valet av kick, hihat, snare är riktigt bra val.. det blir varken för tunt eller för tungt .
Mkt mkt bra jobbat!
/Perrra
Roboseal:
Att få denna kritiken från dig Perrra, det blir jag stolt över, tackar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida