Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Friendly Ghost

<< < (7/9) > >>

Arete:
Mycket vackert fram tills trumdelen, tycker dock 80-talstrummorna i den delen enbart förstör på alla sätt. Fram tills trummorna kommer är det totalt grymt. EQ'n på sången funkar riktigt bra, ger skön känsla (grymt bra sång i allmänhet).

91:an:
Tycker sång och kompgitarr är jäkligt fint tillsammans :P, är mer tveksam till allt ekande. Trummorna skulle jag vilja dubblera tempot på, om dom överhuvudtaget ska vara med. För mej känns inte låten färdig som komposition, jag tycker det behövs ett kraftfullt parti med stark sång kanske skrikiga gitarrer som kontrast till detta subtila stycke, men det kommer ju aldrig :mellow:

Yllet:

--- Citat från: Dee skrivet 10.11.2007, 14:25:32 ---Det här är snyggt. Jag gillar verkligen den stämning som låten bygger upp.

Fast jag är ju färgad, sedan jag köpte Let's Dig A Hole på iTunes så har den gått varm i lurarna :)

Snyggt helt enkelt!

--- Slut citat ---

Oooh man tackar

Yllet:

--- Citat från: stajo skrivet 10.11.2007, 14:36:54 ---Riktigt skönt. I början saknade jag någon tydligare refräng med lite falsett sång eller något. Hm men alla kan ju inte ha det och detta funkar ju bra.
Vad gäller mixen så har jag testat med tre olika hörlurar och kommit fram till att det låter olika beroende på vilken lur jag lyssnar i. I ett par så känns sss- lite skärande och basen försvann, men i ett par andra var det inte alls så farligt. I högtalarna låter det ju bra.
Nåväl, ännu en bra låt
/staffan

--- Slut citat ---

Hej. Det är faktiskt falsett i första ref! ;) Angående mixen så håller jag med om att de kan va lite essigt i vissa lurar, det är (som emulator) nå jevla högfrekvent slask som kommit med på inspelningen, misstänker att det e micen jag använde som ställt till det lite.

Yllet:

--- Citat från: Arete skrivet 10.11.2007, 19:52:54 ---Mycket vackert fram tills trumdelen, tycker dock 80-talstrummorna i den delen enbart förstör på alla sätt. Fram tills trummorna kommer är det totalt grymt. EQ'n på sången funkar riktigt bra, ger skön känsla (grymt bra sång i allmänhet).

--- Slut citat ---

Trummorna ska bort, stråkar kommer :) Sången ska eq:as lite till sen e ja nöjd, ska försöka få lite mer topp o lite mindre ess samtidigt, inte alltid det lättaste, även om man har en bra deesser. Kul att du gillar sången!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion