Forum > Demolåtar

equality & Wernborg - 50 sek disco, soul eller...?

<< < (6/8) > >>

Emulator:
jag är nog världens sämsta discokännare och så...men gillar kagge bas o gitarr. virveln blir mjaa...

Men shit vilket gitarrljud!  När du böjer på detta sett är det precsi som det synkas med attacken i kompressorn. har aldrig hört så shcyssta bends.

:)

Harmonica mike:
Why not why not?
Detta funkar ju.Men var är soul svänget jag tyckte mig ana i första versionen? Grymt lirat som alltid,inte så oävet tänkt.Men men,kanske lite sång kan plocka fram det som saknas?

Jobba på boys.Detta är en bit på vägen,och ibland så är den lång..Men som tur är så finns det genvägar via Lindome :P

Mvh
Micael

equality:
Säg nåt Wernborg!

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 21.11.2007, 00:34:54 ---Yeah Wernis!! Tuffare trummor, baskaggen som en spark i solar plexus, gillar basglissandot som tusan men den blir vek sen och ska kanske följa kaggen och virvelns spel? Och jag var rätt nöjd med originalbasen...  :rolleyes: Vill nog ha Eb-maj-Ab på sticket, låter som du valt Gm-Cm men jag måste kolla. Elguran är hur skön som helst, gillar de klagande töjningarna och tydligheten i ljudet. Skulle man ha den pannad och kompguran pannad åt andra hållet och lämna mitten till sång och hammond? Skitkul att höra hur du vill styra denna och hur du tolkar grundidén. Håller inte med om allt men skithäftigt ändå!  :D
Lägger upp den i inlägg 1 så kan du radera länken sen. 

--- Slut citat ---

Lyssnade kanske inte så noga på din bas när jag letade harmisar.  :wacko: Hur är det med din kompgitarr. Det är bara en va? Melodigitarren är två, en ren och en distad som spelar unisont och jag har pannat dom här. Kanske bättre att vända ut orgeln och kompgurkan mot varann istället?

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 21.11.2007, 01:09:46 ---jag är nog världens sämsta discokännare och så...men gillar kagge bas o gitarr. virveln blir mjaa...

Men shit vilket gitarrljud!  När du böjer på detta sett är det precsi som det synkas med attacken i kompressorn. har aldrig hört så shcyssta bends.

:)

--- Slut citat ---
Trummorna är Addictive drums, fick för mig att EQ hade det så ifall han gillar vad jag gjort borde det gå smärtfritt att jobba vidare för honom.

Gitarrljudet ja!!!  :D  Djäklar vilken uppenbarelse för mig med. På med Blockfish compressor och bänd så mycket som möjligt så växer liksom ljudet i styrka, speciellt på bendningarna av nån skum anledning. Räkna med mer sånt från min sida, för det var skitkul och levande ljud att spela på. Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion