Forum > Demolåtar

equality & Wernborg - 50 sek disco, soul eller...?

<< < (5/8) > >>

91:an:
Det känns som man blandar för mycket. Snyggt intro med gitarr som svänger ordentligt men när basen och trummorna kommer in tycker jag det rycker sönder gunget som började så bra. Kan det vara den syntetiska kaggen som är boven möjligen? Har du testat med nåt enkelt trumkomp att gå vidare på?

equality:
Tackar, cykeln! Är nog inte min påse heller egentligen. Vill ha det mer åt soul och kanske får hjälp med det. Står i begrepp att köpa en bas vilket kanske kan ge en viss fläskighet (även där  :P) om man nu kan spela tight. Jo orgeln är lite mesig kanske. Kul att du gillar kompositionen!
91:an: Gamla groove agent är det men trumhjälp på väg. Hoppas på det. Tack för lyssning och kommentarer.

1up:
Ere nått nytt på gång här tro? :)

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 10.11.2007, 04:31:23 ---Ere nått nytt på gång här tro? :)

--- Slut citat ---

Yepp

Bastardpostning !!!!

Förlåt. Nåt sånt kanske? Eller så har jag mosat låten.  :unsure:

Edit:
Det var nåt i brassfiguren som gjorde att mina fingar letade Lee Ritenour-glidningar och bends och sånt. Tror på det! Kanske öva lite och sätta det bättre bara?

equality:
Yeah Wernis!! Tuffare trummor, baskaggen som en spark i solar plexus, gillar basglissandot som tusan men den blir vek sen och ska kanske följa kaggen och virvelns spel? Och jag var rätt nöjd med originalbasen...  :rolleyes: Vill nog ha Eb-maj-Ab på sticket, låter som du valt Gm-Cm men jag måste kolla. Elguran är hur skön som helst, gillar de klagande töjningarna och tydligheten i ljudet. Skulle man ha den pannad och kompguran pannad åt andra hållet och lämna mitten till sång och hammond? Skitkul att höra hur du vill styra denna och hur du tolkar grundidén. Håller inte med om allt men skithäftigt ändå!  :D
Lägger upp den i inlägg 1 så kan du radera länken sen. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion