Kontrollrummet

djonas - Common Wealth

Omröstning

Vilken version tycker du är bäst?

Common Wealth w. Super Quartet
0 (0%)
Common Wealth w. DFH
3 (75%)
Common Wealth w. POD XT & EZ
1 (25%)

Antal personer som röstat: 4

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej!
Postar en gammal dänga som jag arbetat om ett flertal gånger, främst med nya trummor men oxå nu senast med POD XT på gurorna. :)
Vore kul att höra vilken version som går hem i stugorna. :rolleyes:
Mvh / djonas

Common Wealth w. Super Quartet

Common Wealth w. DFH

Common Wealth w. POD XT & EZ
« Senast ändrad: 18.03.2007, 01:24:02 by tsmalmbe »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Slängde min röst på "Common Wealth w. DFH"...gillar tyngden i drumsen där...dessutom är gureljudet synonymt med dig... :D
« Senast ändrad: 06.03.2007, 07:33:55 by slaptap »


KillwithSkill

  • Gäst
Jag har inte röstat än. Väntar tills det ljusnar ute så att man kan kräma på mer.
Men som det ser ut nu så tycker jag att Super Quartet-versionen låter bäst. Visst dom andra låter lika bra. Men det som jag stör mig på att det låter för mycket dfh/ez om det. Inget dåligt alls. Men det blir ingen egen touch på det. Jag sitter själv med dom och tycker att det är asbra med det blir att det låter likt allt annat. Möjligtvis att du gör multiinstrument av dom och kranar skiten ur dom, separarade.

För övrigt så låter det rikigt förjävla-yber-dyber-asbäst! :D
Det här så är progressiv intrumentalmusik ska låta! 5/5 !!!


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Vill inte välja, så jag slänger lite kritik på PODxt + EZ.

Låten är grymm. Har haft den här på min iPod hur länge som helst nu :) Över ett år tilloch med trorja?

Det låter kanon, bland de bästa EZ programmeringarna jag hört. Gitarrerna låter superskönt också. Stråkarna slutar lite tvärt. Annars låter det kanon faktiskt.

1:23 Oj vad jag älskar det partiet. Så skönt!

Bra jobbat DJ-Onas!
http://pingvinfilm.se


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
AAAAH!!  :wub: Jag älskar denna låten!!
Har hört de två andra versionerna förr, så jag lyssnade bara på POD-versionen nu.
Är verkligen kompgurorna omlagda med PODen? Eller är det bara sologuran? Annars har du lyckats få till gnisslet på kompet likadant som första versionen  :D
Tycker trummorna ligger lite för högt o kompgitarrerna lite för lågt.
Tycker mig märka andra småplockgitarrer som jag inte tänkt på innan så antingen har du mixat bättre totalt sett än innan, eller så upptäcker man helt enkelt bara nya saker för att det är en så jävla bra låt! Hehe! :P
Sololjudet är riktigt bra, snyggt o tydligt tycker jag - o oavsett vilket ljud du väljer så hörs det att det är du som spelar!

4:55 är kalas!!  ^_^


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
shit Jonas...har ju hört låten förut men h%¤%#/ vilken ¤&#%¤ låt...sanslöst bra... jag gillar nog DFH bäst..men det är märkligt..trummorna var vid sidan av ditt gitarrspel det som impade mest när jag hörde dig första gångerna och då tror jag du bara körde super quartet så visst går det undan när det gäller ljudideal <_<...nice. tnx for sharing

//: karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Solklart: Common Wealth w. POD XT & EZ

Gitarrljudet på de två första låter alldeles för tillrättalagt för min smak. Helt utan karaktär i jämförelse med POD-versionen. Jag gillar när gitarrljudet spretar lite grand och inte är fullt så slickt som i ver1 och 2. Så för min del får du gärna vässa med mellanregister ännu mer eller kanske välja en 2x12-emulering istället för 4x12 som jag gissar är fallet nu.

Väldigt skön låt också för den delen och supernice gitarrlir.  :rolleyes:

Om jag ska kommentera nåt annat så.... trummorna, och speciellt hihaten i början. Fimpa den helt när den ligger solo. Tycker den stör och är övertydligt trummaskinig. Sen förstår jag att genren kräver lite tyngd i trummorna, men kanske testa lite mjukare trumljud ändå. Hur många timmar tog trumprogget?  :lol: Mycket trix.

// W


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jag har inte röstat än. Väntar tills det ljusnar ute så att man kan kräma på mer.
Men som det ser ut nu så tycker jag att Super Quartet-versionen låter bäst. Visst dom andra låter lika bra. Men det som jag stör mig på att det låter för mycket dfh/ez om det. Inget dåligt alls. Men det blir ingen egen touch på det. Jag sitter själv med dom och tycker att det är asbra med det blir att det låter likt allt annat. Möjligtvis att du gör multiinstrument av dom och kranar skiten ur dom, separarade.

För övrigt så låter det rikigt förjävla-yber-dyber-asbäst! :D
Det här så är progressiv intrumentalmusik ska låta! 5/5 !!!

Tack för lyssning KillwithSkill.
Jaha ok SQ säger du, det var den första versionen jag gjorde. Yes de är ju sant att nu i ez-tider så blir kanske inte det ljudet så himla orginellt och spännande men men... ^_^
Roligt att du gillade låten. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
Yes! Ska ladda ner alla å lyssna... Den dagen jag ska spela in en cool actionfilm så blir denna filmmusik, hade lurat på nån crossover mellan Pulp Fiction/Platoon/Ronin...  B)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Alla tre versionerna är riktigt bra men Common Wealth w. DFH kommer som nummer ett, Common Wealth w. Super Quartet,
som nummer två och Common Wealth w. POD XT & EZ tycker jag halkar efter lite.
Me, Myself & I


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Vill inte välja, så jag slänger lite kritik på PODxt + EZ.

Låten är grymm. Har haft den här på min iPod hur länge som helst nu :) Över ett år tilloch med trorja?

Det låter kanon, bland de bästa EZ programmeringarna jag hört. Gitarrerna låter superskönt också. Stråkarna slutar lite tvärt. Annars låter det kanon faktiskt.

1:23 Oj vad jag älskar det partiet. Så skönt!

Bra jobbat DJ-Onas!

Tack pirateKING!
Kul att du gillar låten och trumprogrammeringen. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
AAAAH!!  :wub: Jag älskar denna låten!!
Har hört de två andra versionerna förr, så jag lyssnade bara på POD-versionen nu.
Är verkligen kompgurorna omlagda med PODen? Eller är det bara sologuran? Annars har du lyckats få till gnisslet på kompet likadant som första versionen  :D
Tycker trummorna ligger lite för högt o kompgitarrerna lite för lågt.
Tycker mig märka andra småplockgitarrer som jag inte tänkt på innan så antingen har du mixat bättre totalt sett än innan, eller så upptäcker man helt enkelt bara nya saker för att det är en så jävla bra låt! Hehe! :P
Sololjudet är riktigt bra, snyggt o tydligt tycker jag - o oavsett vilket ljud du väljer så hörs det att det är du som spelar!

4:55 är kalas!!  ^_^

Tackar Philip!
Yes alla gurorna är med PODen nu förrutom de cleana delay-gurorna. Jo har även ändrat vissa saker på vissa gitarrer och även i trumprogrammeringen...kul att du la märke till det. :)
Tack för dina öron. B)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Alla versionerna är ju grymma...du är helt enkelt grym både som gitarrist, komponist, arrangör och producent! När skall du sjunga??....eller vänta har jag fel eller har jag hört dig sjunga nån gång bakåt i tiden??
Nåväl. Resultat?
Som så många andra; DFH både för trummorna och gitarrerna. Därefter Super quartet och sedan gissa..... :)
Hur som helst grymt!  :) :) :)