Tja!
Sitter med min mors dator som är en gammal häck. Köpte en ny hårddisk till den. Men moderkortet (Microstar MS-63090 Lite)
Klarar inte av den hårddisken. Den nya disken ligger på 200GB en westgate. Och i bios så visar det bara 137GB.
Disken är helt ny och jag formaterade disken när jag installerade XP Home SP2 och där visade det som det skulle lite under 200Gb.
Nu måste jag uppdatera bios. Den gamla versionen som är på kortet är 1.1 och den nya som finns att ladda ner är 3.8.
Nu till min fråga, jag har ALDRIG uppdatera bios. Jag vet att man ska boota med en startdiskett till dos sen in med en ny diskett där man lagt uppdateringen right? Och så skriver man i dos filens namn och kör på eller?
Men sen har jag hört att man kan flasha bios, vad innebär det? Är det samma sak? Eller är det bara ett annat ord för det?
Har sökt lite på nätet och finner en del svar. jag gick in på Microstar's sida och hittade uppdateringen. Men där fanns det nåt som hette "MS Liveupdate"
Kan nån gå in och kolla vad dom menar?
Jag är HELT grön på det här området och jag vill verkligen inte fucka upp moderkortet. Jag har hört att om man tabbar sig så är det kört!

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=125&kind=1 OBS TRÖG sida!
MYCKET tacksam för hjälp!

Mvh// mr Kill