Kontrollrummet

Vad händer med näthandeln vid en hård Brexit?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Storbritannien har flera framgångsrika näthandlare för studioprylar. Vad händer om man beställer saker därifrån och det sedan blir en hård Brexit? Tull, dubbel moms och extra avgifter? Bör man undvika att handla från GB när Brexit-datumet närmar sig?

Det är kanske inte troligt, men möjligt att om jag beställer en vara före Brexit och betalar i förskott så dras brittisk moms på varan. Sedan dröjer leveransen till efter en hård Brexit, och då drar svenska myndigheter enligt de regler som då plötsligt gäller tull, svensk moms och expeditionsavgift på varan  :o. Säg att jag bara är nojig!  :wacko:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Dom kommer att etablera sig inom EU också eller så sväller Bax Shop, Tohmann och dom andra drakarna ännu mera. Gear4music har ett så kallar showroom i Stockholm men jag misstänker att det lagerhålls och kickas varor därifrån också. Jag köpte en liten bas förstärkare av dom som levererades till dagen därpå och det blir nog svårt från England och brukar normalt ta minst 3 dagar.


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Storbritannien har flera framgångsrika näthandlare för studioprylar. Vad händer om man beställer saker därifrån och det sedan blir en hård Brexit? Tull, dubbel moms och extra avgifter? Bör man undvika att handla från GB när Brexit-datumet närmar sig?

Det är kanske inte troligt, men möjligt att om jag beställer en vara före Brexit och betalar i förskott så dras brittisk moms på varan. Sedan dröjer leveransen till efter en hård Brexit, och då drar svenska myndigheter enligt de regler som då plötsligt gäller tull, svensk moms och expeditionsavgift på varan  :o. Säg att jag bara är nojig!  :wacko:

Vilka butiker är det?
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Vilka butiker är det?

Gear4music är redan nämnd. Studiospares är en annan som dyker upp i medvetandet. Finns fler, men det är de jag kommer på nu. Googla!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Tyvärr tvingas jag utbrista i ett rungande "Vad var det jag sa!" Tullverket har sent omsider kommit till samma slutsats som jag, beställer man varor från Storbritannien före Brexit som levereras efter en hård Brexit blir det dubbelbeskatttning. :angry: :(

" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/youtube]

Mer info finns på Tullverkets sida:

http://tullverket.se/sv/privat/brexitforprivatpersoner.4.2894757916870c7915c2.html
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Kanske sista läget att fixa den där najsa vita Cellon eller det där Super 85 mm coola Cine objektivet till ett bra pris. Fan fan fan men men + är att i alla fall att gear4music har showroom/filial i rosersberg


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Så blev det förlängning igen. Återstår att se om britterna lyckas samla ihop sig till att spela i samma lag eller om kaoset bara fortsätter till i oktober. Hotet om hård Brexit och tillhörande dubbelbeskattning verkar skjutet på framtiden i alla fall.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 620
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Man får väl sluta beställa sina nätstrumpor från Storbritannien....  :rolleyes:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 152
    • Visa profil
Man får väl sluta beställa sina nätstrumpor från Storbritannien....  :rolleyes:

Jepp. Och nätbrynjor med, annars riskerar man att se ut som en snörpvad i fejset, och få efterföljande nätvärk. :wacko:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 620
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Man får väl sluta beställa sina nätstrumpor från Storbritannien....  :rolleyes:

Jepp. Och nätbrynjor med, annars riskerar man att se ut som en snörpvad i fejset, och få efterföljande nätvärk. :wacko:
……….för att inte tala om nätmelonerna.....
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten