Kontrollrummet

Författare Ämne: Vad händer med näthandeln vid en hård Brexit?  (läst 119 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

• Idol
  • Antal inlägg: 1 076
    • Visa profil
Vad händer med näthandeln vid en hård Brexit?
« skrivet: 11.02.2019, 13:20:19 »
Storbritannien har flera framgångsrika näthandlare för studioprylar. Vad händer om man beställer saker därifrån och det sedan blir en hård Brexit? Tull, dubbel moms och extra avgifter? Bör man undvika att handla från GB när Brexit-datumet närmar sig?

Det är kanske inte troligt, men möjligt att om jag beställer en vara före Brexit och betalar i förskott så dras brittisk moms på varan. Sedan dröjer leveransen till efter en hård Brexit, och då drar svenska myndigheter enligt de regler som då plötsligt gäller tull, svensk moms och expeditionsavgift på varan  :o. Säg att jag bara är nojig!  :wacko:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare

Utloggad Burnin_Sven

• List-etta
  • Antal inlägg: 587
    • Visa profil
SV: Vad händer med näthandeln vid en hård Brexit?
« Svar #1 skrivet: 11.02.2019, 15:25:14 »
Dom kommer att etablera sig inom EU också eller så sväller Bax Shop, Tohmann och dom andra drakarna ännu mera. Gear4music har ett så kallar showroom i Stockholm men jag misstänker att det lagerhålls och kickas varor därifrån också. Jag köpte en liten bas förstärkare av dom som levererades till dagen därpå och det blir nog svårt från England och brukar normalt ta minst 3 dagar.

Utloggad Hellfog

• Idol
  • Antal inlägg: 1 223
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 12.02.2019, 15:49:10 »
Storbritannien har flera framgångsrika näthandlare för studioprylar. Vad händer om man beställer saker därifrån och det sedan blir en hård Brexit? Tull, dubbel moms och extra avgifter? Bör man undvika att handla från GB när Brexit-datumet närmar sig?

Det är kanske inte troligt, men möjligt att om jag beställer en vara före Brexit och betalar i förskott så dras brittisk moms på varan. Sedan dröjer leveransen till efter en hård Brexit, och då drar svenska myndigheter enligt de regler som då plötsligt gäller tull, svensk moms och expeditionsavgift på varan  :o. Säg att jag bara är nojig!  :wacko:

Vilka butiker är det?
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid

Utloggad morgonte

• Idol
  • Antal inlägg: 1 076
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 12.02.2019, 21:59:14 »
Vilka butiker är det?

Gear4music är redan nämnd. Studiospares är en annan som dyker upp i medvetandet. Finns fler, men det är de jag kommer på nu. Googla!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare