Kontrollrummet

Burnin Sven - Hej Hej

gäst · 18 · 3455

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Det var skoj att göra den här lite förpubertalt så där  :D
Några djupare analyser kanske inte behövs här men njut så länge det varar och om det går :D. Det ska vara lite mono i den här gengren faktiskt så det som åker omkring i panoreringarna får plats.
Göran

LÅTNAMN:             Hej hej
ARTIST/GRUPP:      Burnin Sven
GENRE:                 Tacos Electronica
LÅTLÄNGD:            ca. 2,5 min
KOMPOSITÖR:        Göran
TEXT:                   Melica
EV. MEDVERKANDE: Acid loopar och Melica
INSPELNINGSÅR:     2000-2006
FORMAT:               mp3

Hej hej
  lo-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5944479&q=lo
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5944479&q=hi
« Senast ändrad: 06.11.2007, 17:41:00 by Burnin Sven »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nå men hej hej på dej BS

Väldigt rytmisk o påverkande kanske gymsalsmusik, omöjligt att sitta helt still. Inga djupgående analyser men trummorna skulle jag vara färdig att vässa lite, eller åtmisnståne skruva upp volymen på dom.
Annars e detta en grymt snyggt arrad o lirad låt, me like it! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar i min bärbaras högtalare men det låter.... förpubertalt, dock jäkligt intressant, och det är ett jäkla fint omdöme för att komma från mig....

Mer sånt! :)

Och väl jobbat...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Det var en skojfrisk, medryckande och dansant musik. Du gör klart bättre dansmusik än jag.
Kör du midi nu alltså?? Gillar't inte minst för lite humor och distans till det hele.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar det var vänligt av er man ber om ursäkt att det inte blev ett inlägg som följer reglerna ska försöka fixa det så fort jag hinner. Det är så att frugan ska ha folk på besök så jag håller på att städa och sent igår skulle jag koppla av lite med att fortsätta på låten som Equality lirar orgel på. Men ögona gick i kors av trötthet och man är inte helt van med hur macen har det med sitt sätt att katalogisera filer och sånt så jag hittade inte den då men väl den här och så gick det som det gick. Tjejen som pratar är en polares dotter som jag spelade in för över 5 år sen, prutteffekten bara blev när jag körde på en effekt som jag hittade i Logic så det blev till av en olyckshändelse men jag tyckte det passade in bland alla dom andra blåsande och väsande ljuden  :D.
Equality det här är så vitt jag minns bara Acid loopar som jag arrade i det programmet och sen tog in i Logic när den här snutten var klar, minns inte riktigt hur jag gjorde med alla spåren det är över ett år sen som jag satt och lekte lite och den kom till. Acid är ett program som jag kommer att sakna nu när det blir mac för hela slanten.
Tack igen, tillbaka till städningen återkommer senare för lite inlägg om alla bra låtar här.
Göran


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha ja Göran.Här är det ett testande i annan genre.Saknar lite eget lir..Guran for instance..Men kul att lyssna på i alla fall.Även jag min käre Brutus har konstiga musik ideer,men jag tänker inte låta er ta del av dom..ha ha

Kul låt.

Säg som det är,du har testat ny Macen.. :P Hur mycket den klarar alltså :lol: ,hoppas detta inte är gränsen..nä nu ger jag mig..

Allt gott.

Mvh
Micael


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
En hel del sköna ljud, men arret far svårt att hänga med i tycker jag. Lite för "skumt" för min smak. :)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag tycker det här funkar bra
jag får lite vibbarfrån spelmusiken till ett data spel som heter Need for Speed
som i någon av de äldre spelen typ 3:an eller 4:an
hade övergrymt skön musik..det här pekar lite åt det hållet

nice going göran..ghaa nu får jag lust att spela bilspel ju!! :)
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Burnin Sven

  • Gäst
Man tackar återigen. Ärligt talat så minns jag inte riktigt när den här kom till satt väl och lekte nån i Acid gång i brist på riktiga låtideér, det var på min PC så det var ett Logic arr för PC från början men nu är det ju importerat i Apple Logic som då levererat soundet via inbyggda presets på Mastern och mild kompressor på trumspåren samt ett gäng Sounddesigner på allt.
Återkommer lite senare med feedback på låtar städar fortfarande hade lite rast nu.
Göran


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Låter som introt till nåt dataspel
Trodde du inte höll på med detta. En vacker dag kommer du att säga samma sak om mig.
Men tyvärr inga åsikter. Likväl coolt!  :D


Burnin Sven

  • Gäst
Trodde du inte höll på med detta.

 :D en får kavla upp ärmarna vet du och ner märom i det nitty gritty :D och bryta ny väg ibland :D

Bara skojar lite tack ska du ha ser fram emot att få höra det som du kommer att överaska oss med.
Göran


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Du kommer långt med bra ljud, lustfyllt lekande, lite mekande och en låda distans.
Kul att lyssna på och bra med vidgade vyer.
Kanske skulle gå att lägga en melodi ovanpå framförd av mekaniska robotröster. Typ We are the  robots.

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Har inga direkta åsikter jag bara sitter och gapar ;)
Du visar upp nya sidor varje gång. Antar att det är kul att testa nytt en annan har hittat ett fack och tänkte köra på där i all framtid :).
De är en hel del loopar jag gillar samtidigt som det finns en del som jag tycker återkommer för ofta som tex den som börjar väldigt högt och går neråt...hm.
Härligt när ljudet går från ena sidan till andra.
Tycker du har lyckats bra i den här genren, jag skulle inte höra någon direkt skillnad, fast jag lyssnar ju knappt aldrig mer än det man tvingas på.
Ha det gott
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
SHIT!

Förutom ett par grejjor som känns lite standard  (nåt ptschiiiiii-ljud) så är ju detta för bövelen genialiskt :D


gillar det skarpt.

Avis på folk som kan hoppa mellan olika stilar hur som helst ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Tack ska ni ha det var skoj att det uppskattas jag tänkte nästan att nu får jag väl på pälsen av dom som sysslar lite mera seriöst med elektronisk musik men jag kunde inte låta bli :D . Have it really good as we say in Sweden.
Göran


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack ska ni ha det var skoj att det uppskattas jag tänkte nästan att nu får jag väl på pälsen av dom som sysslar lite mera seriöst med elektronisk musik men jag kunde inte låta bli :D . Have it really good as we say in Sweden.
Göran

 :lol:
 
Vilket implicerar att det inte är så svårt bara "skaparglädjen" finns där :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
hej Göran....inte min kopp men klart impad ändå att du kan gå i dom här banorna...kanske ska trummorna vara mer på???hursomhelst gick jag vilse i dina soundclicks och hittade om du älskar (world mix) och förlorade mig i den ist (sorry) men riktigt bra....är nog tvungen att  kolla in dina låtar lite mer....men som sagt.... inte min kopp vad beträffar hej hej

Allt gott  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena Karl tack ska du ha kul att du gillade lite där ändå, Shkirman Miush som har gjort bakgrunderna till dom två remixarna på Om Du Älskar är helt enklet bäst i världen.
Göran