Kontrollrummet

Chrome - Ich bin chaos - 2010-11-25 (Nytt Emu-arr)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Ich bin chaos
ARTIST: Chrome
GENRE: Electronicametal
LÅTLÄNGD: 4 min
KOMPOSITÖR: BWM
INSPELNINGSÅR: 2007+2010
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:31:51 by Wernborg »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lite små mysko,eller stor mysko - beror på vilken sida om skranket man sitter :D

Närå, det kom ju igång och då låter det helt ok.Grymma guror,as usual..Det är väl inte finalmix? Basen låter som om den är nere i Afrika,volym mässigt alltså..Tror nog att jag skulle gilla det mer om basen trädde fram,hör potencialen. Den har helt sina poänger...Fixa basen..

Mvh
Micael


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Suggestivt!! Orgeln är skit-cool och svänger på fint! Gittarerna är helt OK också.
Skulle kanske vilja ha lite mer bett i virveln (och kanske lite torrare) men det är ju en smaksak. Kanske skulle jag vilja dra några instrument lite närmare, det är gott när orgeln kommer lite närmare.
Skall bli kul att höra fortsättningen! Vet inte om du blev nåt klokare :wacko:
Kul i alla fall! :D


Burnin Sven

  • Gäst
Me like lyssnar på samma gång som jag skriver vilt och fint som fan. Vägrar lämna kritik på mix och sånt vill njuta av musiken istället. Det här måste du komma med till Konsert och Kongress i Linköping med till nån Jazz och Blues festival framöver. Seså på och fixa fram bandmedlemmarna och på och repa sånt här får inte bli liggandes. Hoppas du ursäktar min utflippning  :D men sånt här kan jag bli lyrisk av. Ha det bra
Göran


DåligtGehör

  • Gäst
Vad är det här om jag får fråga? Vet din mamma om att du gör sån här konstig galenpanne-musik. Det låter ju inte klokt ju. Det är inga riktiga melodier och takter nånstans.

Nä, hur vore de om du lyssnade till Burken och Rock-Ragge som jag sa till dig - de är riktiga fina låtar som alla blir glada av. Inte sån här knarkarmusik.


// MMM (Musikaliska Moraliska Majoriteten)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt gött! Gillar det där hammondriffet som ligger på och inte på som ett mantra. Resten känns som (snygga) broderier och gillas skarpt när skalorna går ovanliga vägar.  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
GAH! what I would give for a couple of speaker or headphones :(

undras varför jag inte skrev på svenska?

Sitter på hotellet, lyssnar hemma i u-sala sen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Vad är det här om jag får fråga? Vet din mamma om att du gör sån här konstig galenpanne-musik. Det låter ju inte klokt ju. Det är inga riktiga melodier och takter nånstans.

Nä, hur vore de om du lyssnade till Burken och Rock-Ragge som jag sa till dig - de är riktiga fina låtar som alla blir glada av. Inte sån här knarkarmusik.


// MMM (Musikaliska Moraliska Majoriteten)

 :lol: :lol: :lol:

Wernborg - du har ju några polare här som delar den här genren (låt oss kalla den "vi som går utanför ramarna"). Vore intressant med Ynot på sång...

Jag diggar partiet mot slutet med orgeln.

Intressant... Jag får verkligen vidga mina vyer här och det tackar jag för! Min strukturerade hjärna har svårt att förstå hur du/ni skapar sådan här musik.
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjena.
Lite små mysko,eller stor mysko - beror på vilken sida om skranket man sitter :D

Närå, det kom ju igång och då låter det helt ok.Grymma guror,as usual..Det är väl inte finalmix? Basen låter som om den är nere i Afrika,volym mässigt alltså..Tror nog att jag skulle gilla det mer om basen trädde fram,hör potencialen. Den har helt sina poänger...Fixa basen..

Mvh
Micael

Tack. Finalmix? Nja, detta är väl inte ens färdigt låtmässigt ännu. Basen blev visst lite låg hör jag nu.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lite små mysko,eller stor mysko - beror på vilken sida om skranket man sitter :D

Närå, det kom ju igång och då låter det helt ok.Grymma guror,as usual..Det är väl inte finalmix? Basen låter som om den är nere i Afrika,volym mässigt alltså..Tror nog att jag skulle gilla det mer om basen trädde fram,hör potencialen. Den har helt sina poänger...Fixa basen..

Mvh
Micael

Tack. Finalmix? Nja, detta är väl inte ens färdigt låtmässigt ännu. Basen blev visst lite låg hör jag nu.

Pust.
Jag blev lite orolig när den låg i färdiga demon..då kan jag sova lugnt inatt.
Tänkte att du kanske hade köpt nya monitorer och inte hunnit ställa in dom :D
Dona på.

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
känns lite för mainstream för mig :D

skämt åt sidan skönt som fan att bara få försvinna i tumullt o komma hem i synt slingor o whamy åkningar.. Lyssnar i en lapptop men fan det är som om man hade fått bröst. svårt att sluta klämma på dom.. ;) gillar detta ....

ynot
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Suggestivt!! Orgeln är skit-cool och svänger på fint! Gittarerna är helt OK också.
Skulle kanske vilja ha lite mer bett i virveln (och kanske lite torrare) men det är ju en smaksak. Kanske skulle jag vilja dra några instrument lite närmare, det är gott när orgeln kommer lite närmare.
Skall bli kul att höra fortsättningen! Vet inte om du blev nåt klokare :wacko:
Kul i alla fall! :D

Tack. Torr virvel är mumma. Ska tänka på den om denna kommer så långt som till mix. Hoppas det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Me like lyssnar på samma gång som jag skriver vilt och fint som fan. Vägrar lämna kritik på mix och sånt vill njuta av musiken istället. Det här måste du komma med till Konsert och Kongress i Linköping med till nån Jazz och Blues festival framöver. Seså på och fixa fram bandmedlemmarna och på och repa sånt här får inte bli liggandes. Hoppas du ursäktar min utflippning  :D men sånt här kan jag bli lyrisk av. Ha det bra
Göran

Wow. Vilka kommentarer. Härligt. Equality har nämnt jazz och bluesfestivalen tidigare. Nu får jag nog dra igång det där bandet på allvar igen. / W


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vad är det här om jag får fråga? Vet din mamma om att du gör sån här konstig galenpanne-musik. Det låter ju inte klokt ju. Det är inga riktiga melodier och takter nånstans.

Nä, hur vore de om du lyssnade till Burken och Rock-Ragge som jag sa till dig - de är riktiga fina låtar som alla blir glada av. Inte sån här knarkarmusik.


// MMM (Musikaliska Moraliska Majoriteten)

Säger som Thåström: Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.  :lol:

Fick utegångsförbud när mamma hörde detta.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt gött! Gillar det där hammondriffet som ligger på och inte på som ett mantra. Resten känns som (snygga) broderier och gillas skarpt när skalorna går ovanliga vägar.  :P

Tackar. Så här gjorde jag låtar förr. Satt och improviserade fram spår för spår. Alltid var det nåt som gick att använda......

Ovanliga vägar  minst sagt.  :lol:


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Som ett jam-suget Parliament Funkadelic 1977. I LOVE det här tillvägagångssättet att göra musik. Vissa partier gillar jag mer än andra... men en jädra great låt. Harru några fler?
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
:lol: :lol: :lol:
Wernborg - du har ju några polare här som delar den här genren (låt oss kalla den "vi som går utanför ramarna"). Vore intressant med Ynot på sång...
Jag diggar partiet mot slutet med orgeln.
Intressant... Jag får verkligen vidga mina vyer här och det tackar jag för! Min strukturerade hjärna har svårt att förstå hur du/ni skapar sådan här musik.

Har skickat en trevare till hemlig mottagare redan, vi får väl se vad som händer med denna......  Tack för lyssningen och kommentarerna.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
känns lite för mainstream för mig :D
skämt åt sidan skönt som fan att bara få försvinna i tumullt o komma hem i synt slingor o whamy åkningar.. Lyssnar i en lapptop men fan det är som om man hade fått bröst. svårt att sluta klämma på dom.. ;) gillar detta ....
ynot

Haha. Du är lika galen som denna låten.  :lol: Svårt att sluta klämma på dom.... ja herre dj--vlar  :lol:
Tack för berömmet.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
03:28 o framöt, mumma. Nästan som en vanlig låt där;) Jag får omedelbart MASSVIS av ideer kring detta på sång, oneliners och lite annat.

Finns två väger, dra den mot skummare håll, mörkare ljud...lite för att belysa kaoset i den.

andra vägen är att öka med mer värme, kanske Hmike på trynorgel?


Jag tycker faktiskt inte att det är ostrukturerat, det finns ju et par riktigt teman tycker jag mig uppfatta.

1:31 o framåt är ocksa bra, framförallt är det ett bra tillfälle att skicka på sång.

1 eller 2: Syntar med mullerkomp till detta, eller mera "normala instrument" typ blås/munspel.



Skitbra!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker faktiskt inte att det är ostrukturerat, det finns ju et par riktigt teman tycker jag mig uppfatta.

 :lol: :lol: Det finns hopp!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
man lever på hoppet :)

men din avatar...please;)

du ser lite läskig ut :ph34r:

 :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
man lever på hoppet :)

men din avatar...please;)

du ser lite läskig ut :ph34r:

 :rolleyes:

Shit. det är min son.

Edit: har bytt avatar. Inte sonen längre.
« Senast ändrad: 10.03.2007, 15:53:46 by Wernborg »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, nu skäms man ju inte lite. Tänkte mest på en farbro i en sådan kostym...och dess implikationer.


Gräver ner mig här borta så läng. vi hörs i augusti!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag tycker faktiskt inte att det är ostrukturerat, det finns ju et par riktigt teman tycker jag mig uppfatta.

 :lol: :lol: Det finns hopp!

är det din mossa nu igen ;;; :D
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
Ett lite mer seriöst utlåtande.

Nu vet jag inte vad du har tänkt. Utgå från det som är och lägga till dra ifrån eller bara ta med idéer och lira in på nytt?

Men om man tar den som de låter nu så gillar jag framför allt leadinstrumenten och hur de tillsammans väver bilder. Detta gillar jag å andra sidan mycket.

Kompet och här tänker jag mest på orgeln men även i viss mån på trummorna tycker jag har en viktig roll men känns inte särkilt lyssnande på vad som händer. De går snabbt in i sina rätt låsta figurer och eteblerar ett i mitt tycke för fast komp. Men särskilt orgeln tycker jag mest bara kör på och det för mycket. Skulle hellre hört den ha mer paus i sina figurer framför allt i den repetativa standardfiguren. Sen känns den lite även väl kantig men det går ju att fixa.

Vid 1:28 är det snyggt med orgeln och allt. Men tyvärr har jag redan blivit rätt trött på orgeln så det blir inte samma starka effekt som det skulle kunna ha varit. Ah orgelpaus  ;)  ... Vänta gärna till ca: 2:42 och smyg in orgeln igen.



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ett lite mer seriöst utlåtande.

Nu vet jag inte vad du har tänkt. Utgå från det som är och lägga till dra ifrån eller bara ta med idéer och lira in på nytt?

Men om man tar den som de låter nu så gillar jag framför allt leadinstrumenten och hur de tillsammans väver bilder. Detta gillar jag å andra sidan mycket.

Kompet och här tänker jag mest på orgeln men även i viss mån på trummorna tycker jag har en viktig roll men känns inte särkilt lyssnande på vad som händer. De går snabbt in i sina rätt låsta figurer och eteblerar ett i mitt tycke för fast komp. Men särskilt orgeln tycker jag mest bara kör på och det för mycket. Skulle hellre hört den ha mer paus i sina figurer framför allt i den repetativa standardfiguren. Sen känns den lite även väl kantig men det går ju att fixa.

Vid 1:28 är det snyggt med orgeln och allt. Men tyvärr har jag redan blivit rätt trött på orgeln så det blir inte samma starka effekt som det skulle kunna ha varit. Ah orgelpaus  ;)  ... Vänta gärna till ca: 2:42 och smyg in orgeln igen.

Tack. Bra kommentarer, tar till mig. Orgel och trummor spelade jag förstås in först, men kanske kräver en omtagning nu när solona är satta för att fixa samspelet. Bra synpunkter, igen! Behåller detta i tanken tills jag sätter mig igen. :-)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
skulle vara nice med sång om det nu går att hitta någon linje i dina harmisar :P Jo da' det här kan jag köpa även om det blir lite tradigt med ett maratonsolo.... B)

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Som ett jam-suget Parliament Funkadelic 1977. I LOVE det här tillvägagångssättet att göra musik. Vissa partier gillar jag mer än andra... men en jädra great låt. Harru några fler?

Hej hej.
Tusen tack för uppmuntran. Huvvet på spiken. Ett jam är precis var detta är. Enmansjam för fem tagningar i Fmoll.  :P Har ett par till jam-låtar. En med lite munspel från Harmonica Mike och sång av Ynot. Finns även en 9/8-delshistoria från gamla forumet, men jag postar om dom här snart.

Tack.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hallojs.

Ny version (ver 2) längst upp i tråden.
Har rensat ordentligt i orgelspåret, så där återstår slingan mest i det tunga partiet, plus några fillackord här och där.
Trummor är dom samma, fast med mer botten och en gnutta dist på.
Basen har skruvats till för att gå fram bättre, men inte ta för mycket plats förhoppningsvis.

Hit me!!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnat mer eller mindre intensivt på det här ett tag nu. Tycker det är fullt med roliga infall och att där finns en struktur i botten, eller massa strukturer lagrade ovanpå varandra, som då tidsmässigt övergår i varandra.  :wacko: Snurrig blir man, men efter några genomlyssningar, äsch det går inte att resencera en sån här låt på ett vettigt sätt.

Suggestivt som du sa, inspirerande, och bra på alla sätt. Jag tycker inte det är svårttillgängligt! Det behövs några genomlyssningar dock!

Mycket bra! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skönt intro... låter lite fusionaktigt. Lite långt intro innan det kommer igång (runt 1:29 eller så), känns inte helt motiverat. Tycker att det överlag är lovande men det saknas något och det är sång tror jag. Bär inte riktigt hela vägen utan vocals, annars är det lite lagom coolt utflippat. Hade passat bättre i halvfärdiga demos, tror jag. Var det fräckt att säga så? :O För övrigt var det väldigt låg ljudnivå på hela paketet!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skönt intro... låter lite fusionaktigt. Lite långt intro innan det kommer igång (runt 1:29 eller så), känns inte helt motiverat. Tycker att det överlag är lovande men det saknas något och det är sång tror jag. Bär inte riktigt hela vägen utan vocals, annars är det lite lagom coolt utflippat. Hade passat bättre i halvfärdiga demos, tror jag. Var det fräckt att säga så? :O För övrigt var det väldigt låg ljudnivå på hela paketet!

Sång är på väg av än så länge hemlig forummedlem (inte han som början på y och slutar på not denna gång). Introt ja.... det hela började som ett jam, men nånstans efter vägen blev det mer och mer en låt så jag kanske ska ta en funderare över introt också när sången väl är på plats.

Hehe, halvfärdiga demos. Beror mer på min lathet, går ju inte att bifoga filer där.  :P Fast å andra sidan, blir nåt nånsin färdigt???  :unsure:

Tack för feedback.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nä, han börjar på E och slutar på mulator.

Som sagt....har lagt på lite "sång". Stod hukad som en ostbåge över micken och drog in ett par sångspår... Lite mer ösig röst blev det på en refräng idag.

Ska nog bli fler tagningar, men hur funkar det generellt?

Länk nedan: Steffo får fixa in den i första inlägget sen....och flytta till halvfärdiga  :rolleyes:

Hoppas du inte tar anstöt Wernis, du fick ju bara höra ett kort klipp först ;) hihi

www.perfectbounce.se/jagarkaos.mp3



EDIT: klåfingriga jag lade till ett föga smickrande störningsljud på slutet. lite...irriterande och passande kanske? :D

EDIT2: texten kanske ja.

Jag ser du går där och letar
Efter nån slags struktur
Dina tankar dom spretar
Du är fångad som ett djur i bur

Titta upp, och titta ner
jag har allt som du vill ha och kanske lite mer
Jag finns överallt, ja vart du än ser
Jag hör dina tankar, så kom och följ med

Refräng
Ingen vet vad jag vet
Ingen ser vart jag går
Ingen ser det jag sett eller vart jag var igår
Ingen vet det jag vet
Ingen ser vart jag går
Ingen ser det jag sett eller vart jag var igår
Jag är kaos
Jag går i mitt kaos
Och kaoset går med mig, med mig, mig mig

Allting i bokstavsordning
det är din melodi
I numrerade lådor
med numrerade fack inuti
Jag har ett alternativ
en helt annan ide
Jag ser du frestas av livet
så kom kom kom och följ med

Ingen vet vad jag vet....

« Senast ändrad: 12.04.2007, 01:56:34 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ANgående musiken (kopia av ovanstående):
Citera
Lyssnat mer eller mindre intensivt på det här ett tag nu. Tycker det är fullt med roliga infall och att där finns en struktur i botten, eller massa strukturer lagrade ovanpå varandra, som då tidsmässigt övergår i varandra. ;)  Snurrig blir man, men efter några genomlyssningar, äsch det går inte att resencera en sån här låt på ett vettigt sätt.

Suggestivt som du sa, inspirerande, och bra på alla sätt. Jag tycker inte det är svårttillgängligt! Det behövs några genomlyssningar dock!

Mycket bra!   :)

Angående sång och text. Emu! Du var farligt nära en sågning, men sen upptäckte att jag började digga med 1/3 igenom. .. "Jag går i mitt kaos!!"... Din distade röst passar jättebra till musiken . Får dock lite progg-vibbar, typ samla mammas manna, nu när sång lagts på (ingen kritik)




https://soundcloud.com/user7789882