Forum > Demolåtar

Chrome - Ich bin chaos - 2010-11-25 (Nytt Emu-arr)

<< < (11/19) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2007, 01:09:08 ---ANgående musiken (kopia av ovanstående):

--- Citera ---Lyssnat mer eller mindre intensivt på det här ett tag nu. Tycker det är fullt med roliga infall och att där finns en struktur i botten, eller massa strukturer lagrade ovanpå varandra, som då tidsmässigt övergår i varandra. ;)  Snurrig blir man, men efter några genomlyssningar, äsch det går inte att resencera en sån här låt på ett vettigt sätt.

Suggestivt som du sa, inspirerande, och bra på alla sätt. Jag tycker inte det är svårttillgängligt! Det behövs några genomlyssningar dock!

Mycket bra!   :)
--- Slut citat ---

Angående sång och text. Emu! Du var farligt nära en sågning, men sen upptäckte att jag började digga med 1/3 igenom. .. "Jag går i mitt kaos!!"... Din distade röst passar jättebra till musiken . Får dock lite progg-vibbar, typ samla mammas manna, nu när sång lagts på (ingen kritik)

--- Slut citat ---

Kul att du blev lite snurrig. Det var ursprungstanken med låten, att snurra till det lite, men nånstans under resans gång utvecklades ändå nån slags struktur som Emulator definitivt hittade när han la sitt sångspår på detta.

Tack för lyssning och feedback.

Wernborg:

--- Citat från: karl skrivet 12.03.2007, 01:06:57 ---skulle vara nice med sång om det nu går att hitta någon linje i dina harmisar :P Jo da' det här kan jag köpa även om det blir lite tradigt med ett maratonsolo.... B)

Allt gott / karl

--- Slut citat ---

Hehe, mina harmisar. Ett ackord typ.... :lol: Tre i refrängen.   :lol: :lol: Precis lika enkelt som Status Quo :wacko:

Ja, och nu har vi sång också. Tack för lyssning.

Wernborg:
Skamlös bump med anledning av:

Kaosteorins fader är död

Dividend:
[besserwisser mode on]
Äh, "kaosteorins fader", den oinsatte skribenten nämner fraktaler (fast de kallades inte så då utan monsterkurvor) var ju kända för flera hundra år sen... Och uppfanns knappats av mandelbrot, som författaren tar som exempel... + massvis med andra invändningar mot artikeln ;)
[besserwisser mode off]

Skall lyssna på denna weirdo-låt igen, var ett tag sen. .... Skön låt detta..  :D

MaxB:
Jag upplever musik-kaos - för så ska det visst va'

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion