Forum > Demolåtar
Chrome - Ich bin chaos - 2010-11-25 (Nytt Emu-arr)
DåligtGehör:
Ett lite mer seriöst utlåtande.
Nu vet jag inte vad du har tänkt. Utgå från det som är och lägga till dra ifrån eller bara ta med idéer och lira in på nytt?
Men om man tar den som de låter nu så gillar jag framför allt leadinstrumenten och hur de tillsammans väver bilder. Detta gillar jag å andra sidan mycket.
Kompet och här tänker jag mest på orgeln men även i viss mån på trummorna tycker jag har en viktig roll men känns inte särkilt lyssnande på vad som händer. De går snabbt in i sina rätt låsta figurer och eteblerar ett i mitt tycke för fast komp. Men särskilt orgeln tycker jag mest bara kör på och det för mycket. Skulle hellre hört den ha mer paus i sina figurer framför allt i den repetativa standardfiguren. Sen känns den lite även väl kantig men det går ju att fixa.
Vid 1:28 är det snyggt med orgeln och allt. Men tyvärr har jag redan blivit rätt trött på orgeln så det blir inte samma starka effekt som det skulle kunna ha varit. Ah orgelpaus ;) ... Vänta gärna till ca: 2:42 och smyg in orgeln igen.
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.03.2007, 18:22:15 ---Ett lite mer seriöst utlåtande.
Nu vet jag inte vad du har tänkt. Utgå från det som är och lägga till dra ifrån eller bara ta med idéer och lira in på nytt?
Men om man tar den som de låter nu så gillar jag framför allt leadinstrumenten och hur de tillsammans väver bilder. Detta gillar jag å andra sidan mycket.
Kompet och här tänker jag mest på orgeln men även i viss mån på trummorna tycker jag har en viktig roll men känns inte särkilt lyssnande på vad som händer. De går snabbt in i sina rätt låsta figurer och eteblerar ett i mitt tycke för fast komp. Men särskilt orgeln tycker jag mest bara kör på och det för mycket. Skulle hellre hört den ha mer paus i sina figurer framför allt i den repetativa standardfiguren. Sen känns den lite även väl kantig men det går ju att fixa.
Vid 1:28 är det snyggt med orgeln och allt. Men tyvärr har jag redan blivit rätt trött på orgeln så det blir inte samma starka effekt som det skulle kunna ha varit. Ah orgelpaus ;) ... Vänta gärna till ca: 2:42 och smyg in orgeln igen.
--- Slut citat ---
Tack. Bra kommentarer, tar till mig. Orgel och trummor spelade jag förstås in först, men kanske kräver en omtagning nu när solona är satta för att fixa samspelet. Bra synpunkter, igen! Behåller detta i tanken tills jag sätter mig igen. :-)
karl:
skulle vara nice med sång om det nu går att hitta någon linje i dina harmisar :P Jo da' det här kan jag köpa även om det blir lite tradigt med ett maratonsolo.... B)
Allt gott / karl
Wernborg:
--- Citat från: yessongs skrivet 08.03.2007, 19:41:42 ---Som ett jam-suget Parliament Funkadelic 1977. I LOVE det här tillvägagångssättet att göra musik. Vissa partier gillar jag mer än andra... men en jädra great låt. Harru några fler?
--- Slut citat ---
Hej hej.
Tusen tack för uppmuntran. Huvvet på spiken. Ett jam är precis var detta är. Enmansjam för fem tagningar i Fmoll. :P Har ett par till jam-låtar. En med lite munspel från Harmonica Mike och sång av Ynot. Finns även en 9/8-delshistoria från gamla forumet, men jag postar om dom här snart.
Tack.
Wernborg:
Hallojs.
Ny version (ver 2) längst upp i tråden.
Har rensat ordentligt i orgelspåret, så där återstår slingan mest i det tunga partiet, plus några fillackord här och där.
Trummor är dom samma, fast med mer botten och en gnutta dist på.
Basen har skruvats till för att gå fram bättre, men inte ta för mycket plats förhoppningsvis.
Hit me!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida