Forum > Färdiga produktioner
Eddi och MaxB - 1977 Family Blue
Eddi:
Med tanke på nuvarande Festival så här i efteråt kom jag på att det vore ju kul att lägga upp en låt som faktiskt blev gjord 1977 och förmodligen inspelad samma år på en tvåkanalig kassettbandspelare som var det enda jag hade tillgång till på den tiden. Det blev en förfärlig massa hopp fram och tillbaka för att få in allt. Och det hörs ju i resultatet men jag minns att det var kul att pyssla med det på den tiden.
Så här är den Family Blue som inspirerades av Genesiskonserten jag var på under detta år.
Edit: Nu kom det fram nyare info om denna låt och det är att runt 2004 så skickade jag den till MaxB som lade bas och kör sen är vi lite oeniga om det är hans eller min ackegura eller kanske två guror. Så det är väl därför denna gamla dänga låter lite bättre än den borde. :)
spacetrucker:
Cool :)
Låter förvånandsväst bra egentligen. Nog hör man vem som inspirerat till låten alltid :D
Själv gjorde jag mina första inspelningar med två kassettbandspelare (mono) vid ungefär samma tidpunkt. Några år senare byggde jag min första mixer och en gitarrförstärkare och en fuzz mm... Mest för att jag gillade att löda och bygga elektronik. Det var först i början av 1990 -talet vi (Calle och jag) gjorde våra första trevande försök att spela in nåt. Det blev nog bara en massa skräp för vi visste nog inte mycket om att spela in då.... Men denna gav mig en trevlig flashback, tack för det ^_^
//Space
morgonte:
Instämmer att det låter förvånansvärt bra med tanke på utrustningen. Fick också mig att associera till mina första portastudioinspelningar på 90-talet, som knappast lät bättre trots att jag hade tillgång till fyra kanaler på dubbel hastighet. Tack för att du delade!
Wernborg:
Ljudkvaliteten är ju förvånansvärt bra för att ha färdats fram och tillbaka mellan kassettband. Snöigt härlig musik. Vad rökte du på den tiden egentligen :lol:
Marruschkka:
Kul att höra, porta var det vi hade de första åren i bandet men jag tycker oxå det här låter förvånansvärt bra nuförtiden :D
Tack för att du delar, härlig nostalgi♥
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida