Kontrollrummet

KR-festival #57 - 1977 Lyssning och RESULTAT

Omröstning

KR-festival #%/ 1977

1. Do your dance
0 (0%)
2. Fallen angels
0 (0%)
3. Kommer du ihåg
0 (0%)
4. Seventies Heaven
0 (0%)
5. TAKE US ON THE ROAD AGAIN
0 (0%)

Antal personer som röstat: 0

Omröstningen har avslutats: 28.01.2019, 22:19:04

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis CC till andra vinsten i rad inte så vanligt om det ens har hänt tidigare. Jag mixar gärna din låt om jag kan få spåren på separata mp.3 (inte WAv) PMa om du vill det.

Jag har vunnit två festivaler i rad, och jag har för mig någon mer också gjort det. Egghuvud, kanske?

[EDIT] Nu har jag kollat: Jodå, Egg har vunnit två festivaler i rad, dessutom har både Cykeln och Plinka lyckats med samma bedrift! Välkommen i gänget, Carl Cadello!

*Host* -nr.51 & nr.52 ser jag ett bekant namn.  Som dock inte vunnit någon annan gång.    :D

Ondska låter intressant.  Får se om jag får tid att hitta på nåt!     /Fuzz

Och Fuzzbub, skulle jag just säga...  ;) Finns det någon mer?  :unsure:

Min mix av den fina segrarlåten har inte kommit upp på KR men CC har tackat för det jobb jag gjorde med den. Hade den varit mixad som jag tycker hade den fått 12 poäng direkt och inte de ynka 3 poäng jag gav den. Så jag slänger upp min mix här så får ni höra en riktigt bra låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Bra jobbat med mixen.  Det låter bra!  Nog för att man hörde att låten var bra redan i tävlingen, men ändå!    ;)    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

Låt nr 4 Seventies heaven
Blues har ju nästan alltid varit aktuellt och tidlöst på något sätt och lite svårt att sätta ett datum på. Här upplever jag en tolva som plötsligt blir sexton och det stör lite. Ballt med effekterna dock men jag är inte helt överens med de digitala ljuden.
Det är sällan fruktbart att diskutera kommentarer med tycke och smak, men jag undrar här: Eddi, vilka ljud upplever du som digitala? Alla ljud här är ju per definition digitala, dom ingår i en digital signalkedja,  men det finns kanske vissa samplingar eller effektpluggar jag inte borde använda?
Och att använda bluestolvan, men ändra på den i olika riktningar har du all rätt att tycka vad du vill om, men faktum är att det gjordes flitigt på 70-talet, så jag är i gott sällskap. Men kul att du gillar effekterna!  :)
Ja jag kanske är ute och cyklar men vid 1:01 börjar dessa digitala ljud att komma in för att sedan övergå i 2:or och 4:or och vid 3:05 återkommer de under en stund till. Det ska väl föreställa violin antar jag men för mig låter det bara störande.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil

Låt nr 4 Seventies heaven
Blues har ju nästan alltid varit aktuellt och tidlöst på något sätt och lite svårt att sätta ett datum på. Här upplever jag en tolva som plötsligt blir sexton och det stör lite. Ballt med effekterna dock men jag är inte helt överens med de digitala ljuden.
Det är sällan fruktbart att diskutera kommentarer med tycke och smak, men jag undrar här: Eddi, vilka ljud upplever du som digitala? Alla ljud här är ju per definition digitala, dom ingår i en digital signalkedja,  men det finns kanske vissa samplingar eller effektpluggar jag inte borde använda?
Och att använda bluestolvan, men ändra på den i olika riktningar har du all rätt att tycka vad du vill om, men faktum är att det gjordes flitigt på 70-talet, så jag är i gott sällskap. Men kul att du gillar effekterna!  :)
Ja jag kanske är ute och cyklar men vid 1:01 börjar dessa digitala ljud att komma in för att sedan övergå i 2:or och 4:or och vid 3:05 återkommer de under en stund till. Det ska väl föreställa violin antar jag men för mig låter det bara störande.

Ok, du gillar inte violinen. Den är som sagt inte samplad utan inspelad. Tack för att du svarade, då vet jag.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends

Låt nr 4 Seventies heaven
Blues har ju nästan alltid varit aktuellt och tidlöst på något sätt och lite svårt att sätta ett datum på. Här upplever jag en tolva som plötsligt blir sexton och det stör lite. Ballt med effekterna dock men jag är inte helt överens med de digitala ljuden.
Det är sällan fruktbart att diskutera kommentarer med tycke och smak, men jag undrar här: Eddi, vilka ljud upplever du som digitala? Alla ljud här är ju per definition digitala, dom ingår i en digital signalkedja,  men det finns kanske vissa samplingar eller effektpluggar jag inte borde använda?
Och att använda bluestolvan, men ändra på den i olika riktningar har du all rätt att tycka vad du vill om, men faktum är att det gjordes flitigt på 70-talet, så jag är i gott sällskap. Men kul att du gillar effekterna!  :)
Ja jag kanske är ute och cyklar men vid 1:01 börjar dessa digitala ljud att komma in för att sedan övergå i 2:or och 4:or och vid 3:05 återkommer de under en stund till. Det ska väl föreställa violin antar jag men för mig låter det bara störande.

Ok, du gillar inte violinen. Den är som sagt inte samplad utan inspelad. Tack för att du svarade, då vet jag.
Ja det var lite lurigt jag förstod nästan att det var real violin när jag tyckte till men trodde ändå inte det, om jag säger så här att det finns violinljud som jag gillar bättre då än de här som jag uppfattade som digitala dessa var alltför mastodonta för att gilla helt enkelt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se