Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Glenns blues
david.roennlund:
Snygg avskalad låt ! Gillar den skarpt!
Fint att sången ligger så långt fram i mixen ,och att det andra ligger och maler på (absolut inget dåligt med det!!).
Lite synd att den bara tar slut... väntar ivrigt på en ny version :)
jay thomas:
Trivsel! Av en slump så satte jag igång låten Fading Stars på denna sida, http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=185680082 och effekt blev konstig nog riktigt ball. Åtminstone innan rytmen kom in på den senare....
Väldigt, väldigt mysig låt. Lyssnade mycket på sådant för en 10-15 år sedan.
cykeln:
En blues för de nattliga timmarna
för de riktigt blå känslorna
Mycket känsla i rösten
Bra intentioner
bara att fixa de små felspelen
och kanske lite mer återhållet o stillsamt pianolir?
En väsande sax på några ställen?
Harmonica mike:
Tack alla för fina kommentarer,.
Speciellt tack till Stefan(cykeln).För din fina kommentar.Det blir nog ingen sax på denna,däremot klarinett..Jag har inte glömt ditt erbjudande MAX!!!
Låten har en djup innebörd då jag förlorade en kär vän och släkting i cancer...Jag satt och lirade på natten,full av saknad..Lite piano å bas,detta blev resultatet.Sången är väl inte hundra då jag fick hålla igen en del..Men sång uttrycket gick fram,mycket känsla där..Samt på det övriga liret,nu har jag jobbat lite till på denna - så det kommer en uppgradering av låten.Gura solo etc..
Hang in there mates..
Mvh
Micael
1up:
Öm ton igenom hela låten. Snyggt pianolir, snygga ljud. Helheten finns där och känskan. Mannen kan sin blues!
En stilla önskan i natten, önskar den vore några minuter till.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida