Kontrollrummet

eko & perre? - Devils Pass

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hittade något på hårddisken som ser ut att vara utvecklat av mig och Perre men det verkar inte som om den nånsin kom upp på KR? Är jag ute och cyklar?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Intressant svammelsurium. Börjar pampigt men sen låter som att basisten gick på fika eller nåt. Bottnet av låten föll liksom bort.
Jag tycker du gärna kunde utveckla denna lite till.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jodå, den var med i festival #25, Hör min bild. (ett par googlingar bort)

https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,32045.0.html

Säger som jag sa i festivaltråden:

Röstar jag rätt så här, eller ska jag ge ettan till mig själv? Alla ska med hette det ju? Bjurtan, hur gör vi som deltagare?

6 poäng till
Låt nr. 5.
Mr. Rattlesnake - Billy Jolson.
"Mest country i gänget. Inte nödvändigtvis en självklar koppling till Clintan för min del, men en eloge till att du studerat in dig på stilen och fått det tidstypiskt. Ett "nytt" sångsätt från dig här också i höjningen. Fortsätt med det uttrycket, liksom mer Cash och mindre Lennon."

5 poäng till
Låt nr 2.
Mr. EDDI & Mr. PEROWITCH - DevilsPass42.
"Stämningsfullt och filmiskt. Clintan är så mycket mer än spagettiwestern så varför inte. Ungefär så som jag själv tänkte, om du nu tänkte så."

4 poäng till
Låt nr 1.
Mr. PXM - Clint Eastwood´s Balls
"Herr Eastwood är ju jazzfreak så jag ser helt klart kopplingen. Du har fått med en grym trummis här. Hehe."

3 poäng till
Låt nr 3.
Mr. EggBike - Hold your horses ak.
"Fint gitarrspel som räddar från sistaplatsen hos mig, men sången hittar inte riktigt hem hos mig."

2 poäng till
Låt nr.6.
Mr. Stajo - I am the one.
"Helt ok låt, men känns lite hastigt sammansatt. Skulle behöva jobbas lite på att tajta upp och kanske sänka något för att orka upp sångmässigt."


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Intressant svammelsurium. Börjar pampigt men sen låter som att basisten gick på fika eller nåt. Bottnet av låten föll liksom bort.
Jag tycker du gärna kunde utveckla denna lite till.

//Space
Nu är det som så att denna skapades i Cubase som jag knappt kan öppna på min dator längre så någon vidareutveckling blir liksom inte av men Tack för Lyss o Tyck Space :D
Jodå, den var med i festival #25, Hör min bild. (ett par googlingar bort)

https://www.kontrollrummet.com/index.php/topic,32045.0.html

Säger som jag sa i festivaltråden:

Röstar jag rätt så här, eller ska jag ge ettan till mig själv? Alla ska med hette det ju? Bjurtan, hur gör vi som deltagare?

6 poäng till
Låt nr. 5.
Mr. Rattlesnake - Billy Jolson.
"Mest country i gänget. Inte nödvändigtvis en självklar koppling till Clintan för min del, men en eloge till att du studerat in dig på stilen och fått det tidstypiskt. Ett "nytt" sångsätt från dig här också i höjningen. Fortsätt med det uttrycket, liksom mer Cash och mindre Lennon."

5 poäng till
Låt nr 2.
Mr. EDDI & Mr. PEROWITCH - DevilsPass42.
"Stämningsfullt och filmiskt. Clintan är så mycket mer än spagettiwestern så varför inte. Ungefär så som jag själv tänkte, om du nu tänkte så."

4 poäng till
Låt nr 1.
Mr. PXM - Clint Eastwood´s Balls
"Herr Eastwood är ju jazzfreak så jag ser helt klart kopplingen. Du har fått med en grym trummis här. Hehe."

3 poäng till
Låt nr 3.
Mr. EggBike - Hold your horses ak.
"Fint gitarrspel som räddar från sistaplatsen hos mig, men sången hittar inte riktigt hem hos mig."

2 poäng till
Låt nr.6.
Mr. Stajo - I am the one.
"Helt ok låt, men känns lite hastigt sammansatt. Skulle behöva jobbas lite på att tajta upp och kanske sänka något för att orka upp sångmässigt."

Jag sökte på KR sök och fick upp nada. Men du har bra koll ändå tydligen. Tack för 5-poängaren om jag inte redan tackat.  :D
Det som enerverar mig mest är att ingen av festivallåtarna går att lyssna på trots att de ligger på min domän och det borde de göra - kunna avlyssnas alltså, har One.com tagit någon slags policybeslut om mp3 kanske?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se