Forum > Demolåtar

Gurano - Kort stycke

(1/3) > >>

Gurano:
En liten kort naiv grej som jag spelade in idag. Tankar kring nivåer, mixning mm tas gärna emot, vad bör läggas till - tas bort enligt er smak?? osv
/G

Your browser does not support the audio element.

Marsall:
Bra mix o lir ..kunde vara mer tryck på trummorna ? O lite för kort ..ett ministick kanske en på med reffeavslutet igen ? Bra grundplåt rock on! B)

Gurano:

--- Citat från: Marsall skrivet 30.12.2018, 18:16:21 ---Bra mix o lir ..kunde vara mer tryck på trummorna ? O lite för kort ..ett ministick kanske en på med reffeavslutet igen ? Bra grundplåt rock on! B)

--- Slut citat ---
Tack
Absolut mer tryck på trummorna - håller med, men det beror på att jag testar gratistrummorna som Slaptap hintade om (SSD5Free) - har inte lärt mig dem än eftersom jag installerade dem igår :) ....byter kanske trummorna framöver. Håller oxå med om ett stick - nu är det bara ett snabbt utkast :)

Tack för lyss å tyck
/G

Henric:
Tycker det låter bra, trummorna låter okej, kanske inte så framme i mixen, rätt skönt ibland, trummor behöver inte alltid vara det.....sen om det skall på vocals så får du mixa/panorera om igen!  :lol:

God fortsättning på dej!

Henric

Gurano:

--- Citat från: Henric skrivet 31.12.2018, 08:58:43 ---Tycker det låter bra, trummorna låter okej, kanske inte så framme i mixen, rätt skönt ibland, trummor behöver inte alltid vara det.....sen om det skall på vocals så får du mixa/panorera om igen!  :lol:

God fortsättning på dej!

Henric

--- Slut citat ---
Tack - nog är det som du säger - att trummor inte alltid behöver vara in the face, men jag tycker nog att trummorna är lite pjuppiga som de är nu :)
Har ingen sång planerad så då ändrar jag ingen mix ännu då :)
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion