Kontrollrummet

mahan - MISS YOU

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Denna låt har nu äntligen hittat sin plats här på färdiga sidan. Stort tack tilla som varit med och utvecklat o kommenterat.
En låt som bottnar sig på en melodi o text av vår vän Spacetrucker och som vanligt fick jag fullmakt att fixa den på mitt sätt.

LÅTNAMN:             MISS YOU
ARTIST/GRUPP:      mahan
GENRE:                 SlowPop
LÅTLÄNGD:            5:10
KOMPOSITÖR:        mahan / Spacetrucker
TEXT:                   mahan / Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE: Spacetrucker på midiCello
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

Får fortfarande kommenteras, so shoot om det behövs!


h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
har ju inte varit på denna förrut...klart impad av produktionen som låter färdig skiva i mina öron...sången kalas ,högt och bra, släpig alá floyd...kanske lite 80-tals stuk på det hela mer än 2000-tal ...fast jag gillar det här....oj nu kom cellon in och kanske inte den bästa cellon  men melodin är det ju inget fel på....bra gitarrsolo....

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
har ju inte varit på denna förrut...klart impad av produktionen som låter färdig skiva i mina öron...sången kalas ,högt och bra, släpig alá floyd...kanske lite 80-tals stuk på det hela mer än 2000-tal ...fast jag gillar det här....oj nu kom cellon in och kanske inte den bästa cellon  men melodin är det ju inget fel på....bra gitarrsolo....

Allt gott /  karl


TAck Karl för jättesnygg feed! :)
Suger i mig o pöser av stolthet.
Den tusingens cellon , jadå, min Hypersonic plugg har beslutat sluta samarbeta med mig och fick använda nödutrustning, hade ju förstås kunnat be nån här om hjälp med riktig cello, tänkte inte påt då. Men man kan ju inte vara bra på allt, som Harmonica Mike sa, lämna nu nånting att såga på! :D

Stort tack för lyssning kommentar!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vackert vemodig melodi som din sång bär upp till 100%. Så snyggt när inledningsfraserna slutar på maj7:an. Piano´liret fint. Arret är proffsigt och hantverksmässigt fulländat men jag skulle vilja ha ett helt annat utan hårdrockgitarrer och arenasoundet. Uppfattar detta som en finstämd ballad och den blir så himla utsmetad med gigasoundet om du förstår hur jag menar. Men detta är ju en smaksak och låten är kanon oavsett vilken kostym den än är klädd i.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vackert vemodig melodi som din sång bär upp till 100%. Så snyggt när inledningsfraserna slutar på maj7:an. Piano´liret fint. Arret är proffsigt och hantverksmässigt fulländat men jag skulle vilja ha ett helt annat utan hårdrockgitarrer och arenasoundet. Uppfattar detta som en finstämd ballad och den blir så himla utsmetad med gigasoundet om du förstår hur jag menar. Men detta är ju en smaksak och låten är kanon oavsett vilken kostym den än är klädd i.


Ja jag kan bara fortsätta att tacka för snygga komplimanger :)
Snyggt att du märker detlajer. Och visst startade denna prodd åxå från ideén att köra den akustiskt, men men men, så tog det å bubblade till i rockblodet, och här e resultatet. Mycket nöjd själv, men nu när du säger på detta sätt så vete fanken om jag inte ska göra ett test,, aj aj aj , nej inte nu, alltför mycket på gång, vill ha allt klart med en gång.... :D

Bug o bokk takk EQ! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Reflektioner:

Virveln låter dämpad och långt borta, lite mer diskant på den (och blir det störande vasst, så dämpa diskanten på reverbet istället). Gitarrerna är också väldigt dova, kunde komma starkare fram. Kanske mindre dist skulle ge mera klaritet och kraft åt dem?

Melodin var bra tills det blev dur. Dur passar inte mig, i alla fall inte idag. Detta är en smaksak.

Cellon låter som ett träblåsinstrument tyvärr, men det fixas väl lätt. Cellon är en bra ide, och det blir bra med en bättre Cello.

Gitarrspårena distar (digidist) vid vissa partier då cellon spelar. Kan vara mp3-kodningne eller helt enkelt överstyrda signaler.

Arr-/mixmässigt: vid solot skulle jag skippa eller åtminstone dämpa eller åtminstone gröpa komgitarrerna.

Kanske sångdubblingspluggen kunde användas lite sparsammare? Kill your darlings.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Reflektioner:

Virveln låter dämpad och långt borta, lite mer diskant på den (och blir det störande vasst, så dämpa diskanten på reverbet istället). Gitarrerna är också väldigt dova, kunde komma starkare fram. Kanske mindre dist skulle ge mera klaritet och kraft åt dem?

Melodin var bra tills det blev dur. Dur passar inte mig, i alla fall inte idag. Detta är en smaksak.

Cellon låter som ett träblåsinstrument tyvärr, men det fixas väl lätt. Cellon är en bra ide, och det blir bra med en bättre Cello.

Gitarrspårena distar (digidist) vid vissa partier då cellon spelar. Kan vara mp3-kodningne eller helt enkelt överstyrda signaler.

Arr-/mixmässigt: vid solot skulle jag skippa eller åtminstone dämpa eller åtminstone gröpa komgitarrerna.

Kanske sångdubblingspluggen kunde användas lite sparsammare? Kill your darlings.


OK, tackar för reflektionerna!
Virveln ja, var så nöjd efter mycket jobb med programmeringen att virvelsoundet inte gavs en tanke.

Gitarrena får sitt sound här med en Bass V-AMP, den ter sig först ganska häftig men visar sig vara lite tam, med nånsorts autogate som fimpar soundet alldeles för tidigt, försökte korrigera med mera gain o dist och....inte så bra då.

Är du sur ska du lyssna på dur!

Och Cellons sound suger, men fick inte ihop bättre med mina equipments för tillfället. Bättras på innan skivan ges ut!

Arret då, fanns ganska mycket att ratta med och kanske stundom lite overload av ljud

Allt det övriga håller jag med om men...
att igen bli beskylld för att använda sångdubblingplugg !!! :angry: :ph34r: :angry:
Du fick ju min TC och ifrågavarande pluggar har inte använts på flera månader, SO I ALREADY KILLED MY DARLINGS!

Sången o stämmorna som finns i låten är 100% ihopjobbat i anletets svett, Röde NT1, hundra omtagningar, mixningar o skruvningar o fy tusan om det sen låter plugg så måste jag väl lägga av med hela skräpet. :ph34r: :angry: :ph34r:

Men okei, vet att du alltid lyckas provosera mig till vansinne med dylika påståenden :D :lol: :P
Skall kolla över det "vettiga" du framförde, men först efter jul.

tackar för lyssning o feed! :)
« Senast ändrad: 20.11.2007, 16:54:49 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............