Forum > Demolåtar

Larsson - 70-Tals Mangel

<< < (3/3)

Hellpig:
Har ju redan svarat på Studios forum men... tummen upp igen! :) Grymt go låt, fantastiskt bra och autentisk sånginsats, helt rätt sound, lite för långt intro, låter lite svagt men kan säkert fixas till om du så önskar annars duger låten fint som den är.

ynot:
fan grymt fcik kolla datumet på datorn japp det var70 tal o så in in h......e.
är det ett band som lirar låter skönt live..
väldigt bra ... kanske inte min musiksmak rakt av men ..bra insatser hörs o känns..

tony

Larsson:
Stolle:
jag tror det är bäst att jag struntar i att försöka återge exakt hur den spelades in
för att jag tror att det nog inte tillför särskilt mycket
men i stora drag..bas & gitarr inspelade med mick (shure sm-57) båda spelade genom pevey bandit stärkare
som är den enda stärkare jag har
oh en gitarr är linad genom pod 2.0, & trummorna är DFHS..aha upplevelsen jag fick denna gång var att det funkade skitbra att skära bort vid 30hz på kicken för efter det fick den en mycket bättre plats i sammanhanget
och på virveln ligger sonalkisi uberkompressor..vilket åxo verkade funka fint & jag hoppas att det går att använda på andra låtar i fortsättningen ;)

sången är sjungen genom shure sm-57 åxo pga lathet..jag spelar in i ett så dåligt rum med burkig klang
och sm-57 tar inte upp det lika bra som en stormembranare skulle gjort
det var väl allt i stora drag tror jag :)

Johan:
sweet...det värmer fint att höra..
jag var åxo inne på att få in ett gitarr solo,men jag vet inte längre..risken är att det blir lite krystat & malplacerat med ett solo inklämt
fast jag ska klippa till den & när jag hör hur det blir kanske det framkommer att på något parti går det att sätta ett solo!!

Hellpig:
ja..jag tror det är basen som inte står sig så bra angående att det kan låta tunnt..ska se över den & korta introt!!

Tony:
well..jag kollade åxo klockan & det var vintertid & då känns det ju lite mer 70-tal helt plötsligt, det kanske var det som hände :D
javisst vart live känslanganska bra..har försökt få till den många gånger
men den här vart nog det bästa försöket hitills!! :)

tack gott folk för eran tid & för feedbacken!!
/Larsson

;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion