Forum > Demolåtar

Larsson - 70-Tals Mangel

(1/3) > >>

Larsson:
hejsan gott folk
jag har knåpat ihop en 70-tals dänga under helgen
målet är att det ska vara skrammligt & låta vintage
och att försöka sjunga så oblygt som möjligt :P

och nu undrar jag då vad ni tycker so far!!

http://www.speedyshare.com/668304718.html

/Larsson
 :)

PS..det klipper 2 gr i början,det är för att jag reversat ett parti & kortat ner ett annat
men jag ska göra det snyggare sedan..måste bara få in hänget hur man korsfadear i wavelab!

91:an:
Nog är det ös så det förslår och imponerande sångresurser; är det du själv som står för hela karusellen, du anger inga kredits? Hade svårt urskilja bas, spelas det? På synth eller elbas? Är själv inte storlyssnare av hårdrock men dina riff som avlöser varandra låter skitläckert. Snyggt överraskande slut! :D

Wernborg:
Fräckt. Kiss möter Sweet.

Toklångt intro bara.

Oblygt var ordet.

Jättebra. Får man fram sånt gitarrljud utan förstärkare tro?

DåligtGehör:
Fräckt och svängigt men även väl mangligt. Tycker de bästa "hårdrocksgrupperna" som t.ex. zeppelin, sabbath hade mer finess och dynamik. När du kör igång så kör du men det blir mest ett läge som gäller. Gillar mest introt även om det kanske är lite långt (fast mig gör det inget). Tycker du skulle hållt tillbaka under versen t.ex. lite dämpade strängar. Men vad vet jag om rock nuför tin' Ingenting Ingenting!

Åsa:
skitbra! Förstår precis tanken med att försöka sjunga oblygt, du lyckades med det! Skramligt och vintage låter det också, +skitbra sång!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion