Kontrollrummet

Eddi - Be There - Borttagen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tänkte att det kunde vara kul att lägga upp musiken innan jag ger mig på den med sången vilket är nästa steg. Hör ni saker som borde vara annorlunda så sträck upp en hand please :)

Denna kommer att dyka upp i ny skepnad inom kort - därför borttagen, sorry :huh:
Men tack för alla tips so far :)
« Senast ändrad: 13.12.2018, 00:50:44 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det kan nog bli bra det här!  Tycker du fått till en vacker låt.   Om jag ska tycka (och det fick man ju) så låter pianot rätt tunnt som i ett mellanstadieklassrum ungefär.  Lite mer botten tror jag skulle vara bra.  Detsamma fast inte lika mycket tycker jag om stråkarna.  Det låter dock bättre då basen kommer in.  Ja, bastrumman hörs väldigt bra också redan från start. 
Sen saknar jag gitarr.  ;)      Det ska bli intressant att få höra fortsättningen!   Jobba på Eddi.   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det kan nog bli bra det här!  Tycker du fått till en vacker låt.   Om jag ska tycka (och det fick man ju) så låter pianot rätt tunnt som i ett mellanstadieklassrum ungefär.  Lite mer botten tror jag skulle vara bra.  Detsamma fast inte lika mycket tycker jag om stråkarna.  Det låter dock bättre då basen kommer in.  Ja, bastrumman hörs väldigt bra också redan från start. 
Sen saknar jag gitarr.  ;)      Det ska bli intressant att få höra fortsättningen!   Jobba på Eddi.   /Fuzz
Tack för lyss o tyck Fuzzen :D
När jag mastrar den här på mitt lilla sätt så kommer allt att låta tyngre, så jag är rätt medveten om att Bösendorfs konsertflygel låter lite tunt just nu. Funderingen på gitarr är intressant men jag känner inte hur den ska in, kanske en aukustisk acke, tyngre grejer känns inte som om de hör hemma i den här låten, men jag kan ha fel.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Stämningen i denna låt tilltalar mig. Som jag ser (hör) det  så kan du hålla den just såhär enkel... eller ösa på för fullt. Jag var på en konsert igår, "Raskasta Joulua" (Tung Jul) där kända jullåtar framfördes i full finsk heavy tappning. Bland annat Tarja Turunen, Dee Snider och Joe Lynn Turner deltog. Hur som helst, många vackra finstämda julsånger passar utmärk i tyngre tappning. Samma gäller denna tror jag. Sång saknar jag definitivt inte här. En bra låt har du fått till hur som helst. Ska bli intressant att höra vart du tar låten :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker du har fått till en suveränt bra grund. Låtidén är grym och inspirerar mig.
Om du ville och jag hade tid, skulle jag vilja vara med på ett och annat hörn i skapandet här. Men då finns förstås risk att låtens karaktär kan gå förlorad, även om jag inte tror att så är fallet. Dock kan det vara väldigt olika saker man hör som väsentliga. Jag kan tex höra en uppbyggnad från en enkel nylongura till flera gitarrer, ala powerrock och sen tillbaka till det enkla. Föreställer mig att en text kan lyfta låten och körer kan förgylla lyftet.
Text -> Rikki...? Borde ha mera av grunden klar innan en sån förfrågan kanske.
Ja se här inspirerar du!
« Senast ändrad: 10.12.2018, 10:31:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Stämningen i denna låt tilltalar mig. Som jag ser (hör) det  så kan du hålla den just såhär enkel... eller ösa på för fullt. Jag var på en konsert igår, "Raskasta Joulua" (Tung Jul) där kända jullåtar framfördes i full finsk heavy tappning. Bland annat Tarja Turunen, Dee Snider och Joe Lynn Turner deltog. Hur som helst, många vackra finstämda julsånger passar utmärk i tyngre tappning. Samma gäller denna tror jag. Sång saknar jag definitivt inte här. En bra låt har du fått till hur som helst. Ska bli intressant att höra vart du tar låten :)

//Space
Typiskt Finland - det ska vara tung julmusik - viva Lordi :lol: Men tja du kanske har rätt jag vet inte ännu - text och sång hade jag nog tänkt trots allt men du brukar ju godkänna sånt tilltag till slut. Tack för lyss o tyck Space :D

Tycker du har fått till en suveränt bra grund. Låtidén är grym och inspirerar mig.
Om du ville och jag hade tid, skulle jag vilja vara med på ett och annat hörn i skapandet här. Men då finns förstås risk att låtens karaktär kan gå förlorad, även om jag inte tror att så är fallet. Dock kan det vara väldigt olika saker man hör som väsentliga. Jag kan tex höra en uppbyggnad från en enkel nylongura till flera gitarrer, ala powerrock och sen tillbaka till det enkla. Föreställer mig att en text kan lyfta låten och körer kan förgylla lyftet.
Text -> Rikki...? Borde ha mera av grunden klar innan en sån förfrågan kanske.
Ja se här inspirerar du!

Jag tror inte vi behöver störa Rikki halv text redan klar. Men det vore kul att få med dig på ett eller flera hörn har framförallt tänkt på kör men går det att få in en tjusig gura som kanske inte låter som While my guitarr gently weeps eftersom vi redan använt det stuket.
Jag gör något sångförsök idag tror jag och drar en mp3 till dig. Tack för lyss o tyck Maxen :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den är grym med sång.
Det ska vara bas i mellanspelen jag är suger på att testa bas också...  :D
Och powerchords en bit in.

Från det ena till det andra, det är en bekant som spelar på söder (tre tunnor) 😁
imorgon kväll... Badlands...?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den är grym med sång.
Det ska vara bas i mellanspelen jag är suger på att testa bas också...  :D
Och powerchords en bit in.

Från det ena till det andra, det är en bekant som spelar på söder (tre tunnor) 😁
imorgon kväll... Badlands...?

Oj det lät positivt tack. Testa vad du vill, separata spår bara. Hälsa Badlands jag ska till Erik Erikssonhallen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det låter som inriktning på handboll...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
👍

Detta tyckte jag lät som ett jättespännande stycke av musik...
Skall bli spännande att följa.
En fundering är kring staccatotonerna på pianot - jag hade nog låtit den figuren klinga.

/Göran


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det låter som inriktning på handboll...
Nä en stor rund konsertsal brdvind Grand typ. Det du skickade lät bra förutom disten då. Jobba på jag hämtar dottern.

👍

Detta tyckte jag lät som ett jättespännande stycke av musik...
Skall bli spännande att följa.
En fundering är kring staccatotonerna på pianot - jag hade nog låtit den figuren klinga.

/Göran

Kul att du gillar Jag glömde använda pedal, det ska visst finnas nåt knep men jag känner inte till hur man gör. Tack för lyss o tyck Palm :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se