Just det, instämmer med föregående talare...och det är här Quested F5 är fullkomligt lysande =
man blir aldrig trött i öronen då man sätter ljud/trackar och mixar med dessa sköna burkar, tro mig!
Var bor du dr.hans, du borde ta dig en funderare och kanske komma och lyssna på dom, för dessa högtalare kommer sällan ut på beg. marknaden eftersom alla som köpt dom behåller dom forever typ...det här är inget säljsnack från min sida utan rena fakta, vill du ha en monitor som aldrig behövt bli hypad i marknadsföringen, som inte är en massprodukt etc etc och som du förmodligen kommer att älska mycket högt, såsom jag gjorde efter några minuters lyssning (kan man älska materia???)
ja då är det värt ett försök åtminstone!
Jag säljer dem enbart pga att jag kört in mig totalt på mina fullrangelådor (Heco Celan 500) och har ett eget tänk om att endast ha en lyssning i världen-i min studio...
Har dock jobbat med mina F5 i långa pass tidigare och aldrig blivit missledd, trött eller fintad rent ljudmässigt, sub behövs heller inte utan man lär sig snabbt hur det skall/kan låta i översättningen till större/mindre system!