Kontrollrummet

Det var länge sen nu, och "varför lämnade jag?"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej KAMRATER (av de som fortfarande är kvar sedan jag lämnade er i mitten av 1870.
Först - nu är jag, för första gången, sedan 2010 riktigt sugen på att göra musik igen, och vad är då bättre att hitta goda råd och hjälp än här på KR?
Därefeter - varför lämnade jag? Först och främst; jag tröttnade.. På musik, på alkohol (vilket tyvärr hela tiden var min ledsagare under den kreativa tiden) och...
Avslutningsvis: jag förstod inte.... Jag fattade aldrig "lingon" här på forumet, då jag inte är musikteoretiskt lagd.. Jag vet inte vad ett "D" eller ett "F#" är.. Jag lyssnar på tonerna, men har inte en aning om vad strängarna- eller ackorden (om jag nu ens använder några etablerade ackord) heter och därför blev det "grekiska" för mig...

- Gör såhär, skrev någon vänlig människa: byt ut ett A#-flensost (typ) mot ett E- effektljuddämpare (så kunde de mycket väl skrivit) och jag bara kände mig dum... Jag fattade aldrig det där.. Jag ville liksom bara göra musik...

Men nu - såhär på ålderns höst, så ska jag försökabli mer aktiv. Skapa lite nya låtar OCH lära mig åtminstone vad strängarna heter... Jag vet att där finns två E och sen ska det också finnas ett A någonstans..
Men skit i det nu, och jag citerar, avslutningsvis, en mycket klok man som sa: "inget är så hämmande för kreativitet som kunskap"

Rock on!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Tjena och välkommen tillbaka, det är inte så noga vad saker heter bara det låter bra på ett sätt som man själv gillar. Jag har inte skapat så mycket musik på senaste tiden men kompenserat med att köpa en flock gitarrer så i väntan på suget får det duga  :D.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ja välkommen tillbaks!  Inte är det något måste att vara teoriexpert för att göra musik.  Själv besitter jag väldigt begränsade kunskaper i ämnet också.  Dock kan jag ramsan "En Ball Groda Dansar Aldrig Ensam" som är strängarna från tunna e till tjocka E.  :)   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjo Hogge
Vi har saknat din powervoice här och det där med lingot kan du glömma jag känner folk som inte ens vet vilket instrument de spelar ändå låter det bra (sade han avundsjukt). Låt oss höra nåt av dina pågående alster vet jag. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Roligt om du la upp lite låtar igen! Du saknas på KR!
Jag är inte heller så bevandrad i musikaliska termer, utan kör mest på gehör
och prövar mig fram. Det viktiga är ju att man har kul med musikskapandet!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Gammalt inlägg men likväl är denna en stor favvo:
https://soundcloud.com/hoggez/ljug-f-r-mig

 :rolleyes: