Jag har faktiskt inte heller lyssnat på Eddie Meduza. Tyckte nog det var i billigaste laget med alla könsordslåtar. Han gjorde ganska mycket vanlig popmusik också i gammal stil, men det var kuk&fitta-låtarna som slog, så det var väl därför han fortsatte med. Hur enormt stor som artist han var o fortfarande långt efter att han söp ihjäl sig har jag fattat först på senare år. !Mera Brännvin" är ju grov ironi om att det går åt helvete om man super för mycket, att många av fansen trodde han han på riktigt uppmanande till vrålsupning gjorde honom deppig om jag fattat rätt. Jag såg honom uppträda en gång då hade han varit nykter en längre tid, showen var väldigt seg, hur gubbigt ickedrag som helst. När han söp var det visst helt annorlunda, ett enormt ös. På skivorna hade han med grymma musiker som gitarristen Norum från Europe.
Dom åkte runt i folkparkerna o körde showen, samtidigt kunde han boka samma orkester som dansband på samma ställe och kväll. Så först spelade dom dansmusik i prydliga såna kläder, tog paus bytte om o körde Meduzashowen, tillbaka till dansbanan. Efteråt gick Eddie o tig ut showgagaet och en annan iklädd dansbandskläderna tog ut ett till gage.

Han höll sig från supandet i flera år tror jag, sen började han supa hårt igen och dog av det. Läste nyss att han var född i Skåne, men när han som 13-åring hamnade i Småland hade han redan bott på 30 olika ställen!
Den här gjorde jag nu i kväll:
[/youtube]