Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "Gasen i botten".

<< < (2/2)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 29.11.2018, 10:58:21 ---"Gasen i botten" är ju en svängig dänga tycker jag. Jag tycker du fått till den rätt bra fast saknar att "gasen" och "stålar" inte börjar på synkopen innan ettan s.a.s.   Sen är du ju en av få i hela världen som lyckas få en strata att låta fläskigt och bra Håkan.  Kör du med lite fuzz i botten eller?   

Ang. Eddi Meduza så visst är det ofta extremt pubertalt och fånigt men det finns många guldkorn, t.ex. "Sveriges Kompani", "Volvo" och "Termosen". 
/Fuzz

--- Slut citat ---
Jag tror jag körde helt utan nån pedal på Gasen i Botten. Kanske var två av gitarrerna telecastern med. På Mera Brännvinsinspelningen är de två pannande gitarrerna telecastern utan nån pedal, leadgitarren i mitten är stratotelen med en MAXON 808X ganska lindrigt påskruvad. Och troligen hade jag lite av stratans Clapton midboost påskruvad också. Jag får så mycket dist bara genom Hotrod combon att jag sällan använder annat än TC Flashback delayet till den i studion. Jag har för första gången på 50 års spelande skaffat ett litet pedalbord nu, med trådlös mottagare, wahwah, Maxon 808X overdrive och TC delay. Enda jag använder live. Overdriven är den bästa jag haft, men skulle klara mig bra även utan den. Är sugen på nån sorts powersoak så jag kan få lite mer av slutstegsdisten,

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion