Forum > Demolåtar

Asti - På andra sidan ån

<< < (3/4) > >>

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 01.12.2018, 09:44:12 ---Sköna harmonier o disharmoniskt gott,fortsätt o experimentera o utforska nya toner o marker  :)
Verssången låter lite utanpå o är lite hög i volym..kanske yttepytt mer reverb eller sänkning ?.. mer krut i kompet på den sköna reffen så där känns lagom  ..men om man lyssnar på hög volym på versen så blir det för hög sång nu  :o..Sen låter ett ord lite konstigt tror det var efter ordet samvetet " Man hör inte ordet efter det riktigt..Eller så är det bara mina öron som inte hör någe bra såhär på lördagsmorgonen :) Men finfin låt B)

--- Slut citat ---
Roligt att du uppskattar mitt försök!
OK, ska kolla volymen på verssången! Du har säkert rätt där.
Blir lite lurad ibland av att konverteringen från wave till mp3 jämnar ut dynamikskillnader....
Ska lägga upp texten, så ingen ska behöva bli förvirrad av min skånsk-/småländska dialekt!  B)
Tack för din feedback Marsall!
/Asti

Gurano:
Inte riktigt min typ av musik men det låter bra. Nivåer i mix låter bra i mitt öra.
Är inte riktigt vän med synthljudet men det är nog bara en smaksak.
/G

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2018, 14:26:27 ---Inte riktigt min typ av musik men det låter bra. Nivåer i mix låter bra i mitt öra.
Är inte riktigt vän med synthljudet men det är nog bara en smaksak.
/G

--- Slut citat ---
Vet inte om det är min typ av musik heller!  :D
Jag experimenterar med harmoniföljder och arr och hoppas hitta ny inspiration....
Nivåerna kanske sitter, det är ju alltid nåt.  :)
Tack för din feedback Göran!
/Asti

spacetrucker:
"Det är ju den negativa kritiken som är viktigast" :unsure: Jag vet inte vad jag skall klaga på. Jo, kanske. I andra och tredje versen och i solot finns en knäppgitarr (tror jag).... tonen som kommer just efter tredje slaget i takterna, ett pling som tränger igenom liksom. Det kanske stör mig tror jag :o... men bara lte, inget som hindrar mig att lyssna på låten ännu en femte gång  :D

//Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.12.2018, 11:35:52 ---"Det är ju den negativa kritiken som är viktigast" :unsure: Jag vet inte vad jag skall klaga på. Jo, kanske. I andra och tredje versen och i solot finns en knäppgitarr (tror jag).... tonen som kommer just efter tredje slaget i takterna, ett pling som tränger igenom liksom. Det kanske stör mig tror jag :o... men bara lte, inget som hindrar mig att lyssna på låten ännu en femte gång  :D
//Space

--- Slut citat ---
Jo, det är ljudet från ett akustiskt fingerplock du hör!  :)
Har inte tänkt på det själv... Ska fundera på om jag ska/kan göra nåt åt det!
För tillfället får jag inte igång musikdatorn. Tror det är nåt fel med nätdelen... :wacko:
Får jag inte igång den blir nog det här sista låten från mig. Kommer nog inte att investera i nytt.
Har tappat inspirationen och känner mig "färdig" efter senaste uppläggen på bl.a. Spotify.
Tack för din feedback Christer!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion