Forum > Demolåtar
Asti - På andra sidan ån
Asti:
Med stigande ålder följer ju ökande vishet, så eftersom jag nu har svaret på alla stora frågor
har jag gjort en låt om det! :)
Titel: På andra sidan ån
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:12
År: 2018
På andra sidan ån
Nu har jag förstått hur universum blivit till
Vet hur varje solsystem kan färdas dit det vill
Ingen av naturens lagar kan jag ej förstå
Jag har skådat ut i rymden - högt upp i det blå
Äntligen förstår jag varför jag är här och nu
Varför jag är den jag är och varför du är du
Meningen med tillvaron är plötsligt uppenbar
Livets stora frågor saknar inte längre svar
Åh vilken känsla att veta
var vi kommer ifrån
Veta vad som väntar mig
på andra sidan ån
Tid är blott förgänglighet som mäter vad vi gör
Lycka finns i varje stund - den lockar och förför
Kärlek mellan människor som vill varandra väl
Dövas utav samvetet som gnager i din själ
var vi kommer ifrån
Veta vad som väntar mig
på andra sidan ån
var vi kommer ifrån
Veta vad som väntar mig
på andra sidan ån
Henric:
Trevligt stycke, coolt förpackat låter bra tycker jag - överraskande slut! Fint solo på slutet (kanske i blötaste laget, smälter iofs väl in i ljudbilden som det är nu)!
Lyssnade förresten på din skiva för ett tag sedan, trevlig lyssning! :wub:
Mvh Henric
Håkan Nilsson:
Den här tyckte jag var lite väl märklig i början. från första refrängen lyfter det o gitarrsolot är väldigt snyggt. Första lågbastonen var kanske lite för stark i nivån?
Det här var nog den första av dina låtar som jag inte tar till mig helt o fullt... :unsure:
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 26.11.2018, 18:52:24 ---Trevligt stycke, coolt förpackat låter bra tycker jag - överraskande slut! Fint solo på slutet (kanske i blötaste laget, smälter iofs väl in i ljudbilden som det är nu)!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Jag försöker hitta nya sätt att arra och få ett lite modernare stuk. Utgick ifrån en hip-hop trumloop,
men tyckte det blev för statiskt, så jag ersatte den med mer konventionella trummor med vispar.
Hade tänkt fade:a slutet, men tyckte det funkade att avsluta på det här sättet....
Kan hålla med om att gitarrsolot är i "blötaste" laget, men spelade tyvärr in det så via POD:en.
Får se om jag orkar spela in det igen med lite mindre reverb. :)
Vilken skiva lyssnade du på? Den med låtar på engelska "Self-picked songs" eller den senaste,
med låtar på svenska "Ange lösenord:"? Oavsett vilket är det roligt att du gillade det! :)
Tack för din feedback Henric!
/Asti
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 28.11.2018, 18:09:52 ---
--- Citat från: Henric skrivet 26.11.2018, 18:52:24 ---Trevligt stycke, coolt förpackat låter bra tycker jag - överraskande slut! Fint solo på slutet (kanske i blötaste laget, smälter iofs väl in i ljudbilden som det är nu)!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Jag försöker hitta nya sätt att arra och få ett lite modernare stuk. Utgick ifrån en hip-hop trumloop,
men tyckte det blev för statiskt, så jag ersatte den med mer konventionella trummor med vispar.
Hade tänkt fade:a slutet, men tyckte det funkade att avsluta på det här sättet....
Kan hålla med om att gitarrsolot är i "blötaste" laget, men spelade tyvärr in det så via POD:en.
Får se om jag orkar spela in det igen med lite mindre reverb. :)
Vilken skiva lyssnade du på? Den med låtar på engelska "Self-picked songs" eller den senaste,
med låtar på svenska "Ange lösenord:"? Oavsett vilket är det roligt att du gillade det! :)
Tack för din feedback Henric!
/Asti
--- Slut citat ---
Det var ange lösenord jag lyssnade på! Angående gitarrsolot på denna så behöver du inte spela om det för min skull, gammal dansbandsräv som man är så gillar man ju per automatik mkt reverb å delay! Bara satt och lyssnade efter saker som stack ut, skada man får verkar det som! :P
Är själv i det läget att det börjar bli dags att göra ett uppsamlingsrace bland alla gamla alster och släppa en skiva till.....får väl se om jag orkar ta tag i det eter helgerrna.....
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida