Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Wiretap JJ JAM 6

<< < (2/5) > >>

ynot:
tycker det svänger fin om än lite tradigt trumkomp... munspelet lyser som en supernova...
förtsätt förbövelen ..
tony

Harmonica mike:

--- Citat från: max skrivet 26.10.2007, 17:27:45 ---Kul att höra lite blues här, och det här svänger ju så det svartnar :)
Ser framemot att höra detta med lite sång på!
Mycket härligt ljud i gitarren förresten, är den inspelad med en uppmickad stärkare?

Hälsningar Max

--- Slut citat ---

Max då:
Tack för att du gillar det..Vi hade skitkul när vi spelade in det.Nog så många solo partier..Men så blir det när man jammar.
Gura soundet då..Ja polarn har nåt tweed aktigt å en massa pedaler.En sm57 när mickad och en garderob,samt ett reverb i mixen åstadkommer detta sound.Samma till munspelet.
Sång får det bli..kanske :P

Tack för komment!

Edit:Guran är en Telecaster från 50-talet.Förmodligen antik värde på den,men den rockar fett genom nämnda rigg.

Mvh
Micael/Josse

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.10.2007, 18:38:09 ---Kommer att tänka på Booker T and the MGs. Green Onions ni minns??

Svänger fint om spelet, och jag är inte säker på att det behövs sång på detta.  :unsure:

Det är ju bara att det blir så otäckt tydligt att det är dags att slänga ut EZ för nåt annat när ni har så fina instrumentinsatser.

--- Slut citat ---

Wernis då:
Booker T and the mg:s... :wub:

Där satt den.

Lite lustigt denna,Josse greppade basen och sa: Slå på nåt rytmiskt trumkomp Mike i funk genren...Jag drog igång ett standard komp och han lirade på..Jag slet upp ett munspel och lirade lite samt utbrast:Detta spelar vi in.Sagt och gjort.En tagning var,och voila!
Får se om jag gör nån sång insats..Trummorna är ju det gamla vanskliga ez:et..Endast loopat,dock.
Om vi går vidare med denna så krävs det nog lite variation i kompet och rundorna,vi får se vad som sker..Men kul hade vi när vi satte detta.

Tack för comment Steffo,det värmde verkligen.

Mvh

Micael/Josse

Harmonica mike:

--- Citat från: ynot skrivet 26.10.2007, 18:59:09 ---tycker det svänger fin om än lite tradigt trumkomp... munspelet lyser som en supernova...
förtsätt förbövelen ..
tony

--- Slut citat ---

Åsså Tony:
Jo trummorna är bara loppade under ett jam.Men svänget sitter där.Vi går nog vidare med denna,vart det bär hän - det vet jag inte på förhand,det kan bli vad som helst :P
Men med lite sång och lite variation på rundorna så kan det nog bli nåt..

Tackar för omdömet om munspels liret,en tagning likaså med gura solot..Allt annat är ju fusk då det är JAM!

Tack för comment Tony..Vi donar vidare.

Mvh
Micael/Josse

Wernborg:
tjena.
inget fel på rytmerna. det är soundet som är hopplöst tyvärr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion