Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Wiretap JJ JAM 6

<< < (4/5) > >>

Harmonica mike:
Per då:
Ja vi får väl dona på då. Men det är ju bara så mycket annat..Julsånger och sånt som skall sjungas å liras.. :P
Men svänger verkar det ju göra i denna,där är alla överens.Åker till Luleå idag,kollar vad som finns på trum marknaden.Jag blir ju sågad på varenda låt avsende trum soundet.. :ph34r: :D
Kanske köper jag en virvel,men då tar det väl ett halvår innan man kan lira på den. :lol:

Åsså Johan:
Tack Johan,för att du inte sågade trum ljudet.Jag testar att brighta virveln lite så får vi se hur den funkar då.Nu testade jag ett nytt grepp med kompressor och bredare skärning i eq:n.Håller med om att det blev nog så dovt.Vidare så skall det fillsas en hel del,men det tar vi sedan när strukturen växt fram lite mer i låten..När det nu blir,det är bara så förbaskat mycket sen jag blev så här ung!

Stort tack till er bägge för comments.Vi donar på.

Mvh
Micael

91:an:
Underbart härligt med sånt här jam, och detta munspel, läckert! Jag har inte lyssnat så mycket på EZ så att jag känner igen dem (trots att jag har det själv) så jag stör mej inte alls där utan tycker det passar alldeles utmärkt som trumkomp!

Harmonica mike:
91:an då:
Jo vi hade kul när vi lirade,men ett jam kanske skall stanna vid det..Ingen egentlig låt struktur nu,mest en massa ös..Gör vi en låt av detta så krävs det nog en del annat.
Skall resonera med Josse och se vad vi kommer fram till.

Jo jag har ju oxå ez..På några låtar har jag fått till soundet,här är det väl mest virveln som är för dov.Lätt åtgärdat.Tack för att du tycker att soundet funkar,det är inte ofta jag hör det..

Mvh
Micael

HomoNeophilus:
Detta funkar absolut. Medhåll på väldigt bra munspel!
Tycker det är bra med torrare trummor än jag hört från dig tidigare. Ljudmässigt tycker jag de funkar helt ok. Däremot blir de lite tröttsamma och känns inte riktigt som en trummis hade lirat ens om den lirat likadant hela låten igenom. Det är nog småliret på virveln som gör det lite tradigt och stelt (eftersom det är exakt lika varje vända). Ett enklare, rakare komp hade kunnat lura mig bättre... Jag, som inte har EZ, tänker inte så mycket på att det låter på ett speciellt sätt. Det är självklart att ett "trumset" har den karaktär som programmet ger den. Strunt samma om virveln låter dov, vissa virvlar gör ju det, inget konstigt med det. I ett sånt här fall tycker jag det handlar om: Tror jag att det är spelat av en trummis eller inte? Och nej, det tror jag inte...

Så mitt tips är: Lägg tiden du lägger på att ratta fram ljudet på att programmera det bra istället (vilket förstås tar mycket längre tid än så men ändå).

Och sen: Det här är ju ett jam! Det är ju redan klart! Bra jobbat, fint spel!

tsmalmbe:
Virveln fyller hela ljudbilden. Man får försöka se resten av orkestern sittande rakt bakom den. Inte så bra. Loopen är enformig, men soundet är snäppet bättre än ez-default.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion