Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Wiretap JJ JAM 6

(1/5) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:JJ Jam 6 (arbetsnamn)
Artist: Harmonica mike/Wiretap
Kompositör:Hm/Josse
Producent:We so far
Ev,Medverkande:Nope,just us
Inspelnings år:2007
Format:mp3
Låtstatus:Skiss

Hej.
Josse och jag jammade loss lite ikväll.Låten är ju bara på planerings stadiet än så länge.
Vad tycker ni,skall vi gå vidare med alstret,svänger det?

Mvh
Micael/Josse

mahan:
Jajjamenannn!
Visst tusan svänger detta, snyggt gitarrlir o basen gungar fint. Och bluesharpan krönar hela, bästa soundet på dina munspelslirningar som jag hört av dig. Och så brister det mitt i....nåväl
Ska bli skönt att få höra denna med några verser med sång, kommer att sitta som bara den! :)
Snyggt jammat grabbar (eller gubbar)

Next version please! :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 26.10.2007, 00:03:43 ---Jajjamenannn!
Visst tusan svänger detta, snyggt gitarrlir o basen gungar fint. Och bluesharpan krönar hela, bästa soundet på dina munspelslirningar som jag hört av dig. Och så brister det mitt i....nåväl
Ska bli skönt att få höra denna med några verser med sång, kommer att sitta som bara den! :)
Snyggt jammat grabbar (eller gubbar)

Next version please! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Johan:Ja munspelet är kört genom polarns gura prylar.Samma sound som på solo guran,jag tycker oxå att soundet blev rätt fräckt.Möjligen lite eq justering,så det blir lite basigare/fetare.
Då lirar vi vidare,samt kapar lite i solo orgien,men kul var det att lira in!! Å andra sidan så behövs det ju bara en kort sång vers..å sedan full rulle igen :D Kanske oxå ett litet stick..
Vi känner oss som grabbar,men numera så får vi sälla oss till gubbarna :D

Tack för komment Johan,dig kan man lita på.

Mvh
Micael

max:
Kul att höra lite blues här, och det här svänger ju så det svartnar :)
Ser framemot att höra detta med lite sång på!
Mycket härligt ljud i gitarren förresten, är den inspelad med en uppmickad stärkare?

Hälsningar Max

Wernborg:
Kommer att tänka på Booker T and the MGs. Green Onions ni minns??

Svänger fint om spelet, och jag är inte säker på att det behövs sång på detta.  :unsure:

Det är ju bara att det blir så otäckt tydligt att det är dags att slänga ut EZ för nåt annat när ni har så fina instrumentinsatser.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion