Kontrollrummet

Tar bort den

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ta bort den!
       






« Senast ändrad: 16.05.2008, 07:19:13 by SYNTH »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou SYNTHEN!

jaha, nu stannade spelaren, kan väl plocka ut Treon från örat då...... :P

Näemen detta infall är ju ett riktigt positivt fall, finns gott om ytrymme för sånhär musik,
riktigt skön avkoplling efter andra lyssningen. Behöver visserligen utvecklas vidare, men tycker mig höra nåt tema där redan.
Nu låter det aningen otajt och lite som om tanken brister på sina ställen, men kanske dett är en improvisation som bygger just på tankens gångar.
Soundet gillar ja åxå så slipa lite till på temat , tror att det kan hämta in en lite säkrare touch i följande version. :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Javisst! Tycker ett sånt här stycke är trevlig lyssning o mysig avkopplingsmusik! Kan kanske behöva lite bättre flyt på sina ställen, men annars bra!
(Blir man som Johan om man häller Treo i öronen? Då kanske man får vara med på radio!  :P )
Plinkar på en låt...


freddy

  • Gäst
Inte alls dumt till morgonkaffet detta! Mysig stämning och en hel del sköna prylar tycker jag. Funkar hur bra som helst. Det jag tyckte var konstigt var när sustainen bara dog vid "76" enligt flashspelaren, så ska det inte vara va? Lätt fixat om du kör midi...

Tummen upp annars!  :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Pianot låter plastigt artificiell, men kan vara mina lurar också. Eh, midi? Gillar ansatsen. Trevlig stämning, smått improviserat känns det och hårt knappat för den delen, typ velocity 128 hela vägen eller kanske 64, men inte så att det saknar röd tråd. Kanske nån upprepad not då ;)
Kinesisk traditionell musik undviker (ofta) upprepning av toner i följd, men känslan här är nog mer originellt än Kina ;) Mysig stämning, utan associationer annat än av "lätta infall" som arbetar ut nåt slags sökande mönster, eller nåt sånt ;).
Skall inte flumma till det, men säga att jag skulle vilja ha mer diskant och/eller basiga noter i vissa skeden, men svårt att peka på om det verkligen är nödvändigt när du av låttiteln att döma fått till det som ett "infall" då ;).
Trevlig stämning du fått till!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tack för er lyssning och kritik ifrån vilket jag håller med om! :)
Får ursäkta att jag inte har svarat förrän nu, men ibland kommer saker imellan så då kan det bli så. :wub:
Det är midi närmare bestämt Native akoustik piano skulle har väntat med att lägga ut låten men som sagt jag varnade er. :D
Får nog blir betydligt bättre på piano mer flyt i spelandet.
Nu blir det att återgå till mina tidigare alster för att får dom klara någon gång.