Kontrollrummet

Hittat hit också

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Tjena!

Efter att stalkat detta forum ett tag så slog jag slag i saken och registrerade mig idag. Jag befinner mig annars oftast på VST Forum och 99Musik. Ett och annat inlägg på Studioforumet har det väl blivit också.

Annars så har jag en liten mindre studio för mitt och mina kompisars höga nöjes skull. Inget spceciellt inspelningsrum men ett hyfsat kontrollrum där jag kan avskärma tillräckligt för att spela in gitarr, sång och sådant. Men mest mixar jag;)

När jag mixar så håller jag på och lär mig Logic nu när 8:an är uta och jag är helt såld på den. Har kört Cubase i hela mitt liv känner att jag vill testa Logic. Kan faktiskt inte riktigt peka på det men jag antar att helheltslösningen från Apple lockar lite då jag inte pallar att strula för mycket med datorer.

Jag kör mest mjukvara i mina mixar men en del hårdvara, då främst från Amek, Focusrite, Summit Audio tror jag. I datorn så får några Powercore kort med en "bunt" pluggar agera grunden och sedan så kompletterar jag med Reverb från TC Powercore och lite Waves, Sonalksis Audio Damage, Camel och URS pluggar. Känns som en bra mix mellan native och dsp kort.

Datorn är en Mac Pro och ljudkorten är 2 st Motu 896HD där det ena är moddat av Black Lion Audio.

Musiken jag spelar då? Goth rock är väl det främsta. Kolla in http://www.myspace.com/cherryfields för lite kär mörk rock. Annars har jag lite småprojekt i trip-hop och de lite elektroniska världarna. men inget går upp mot lite goth'n'roll.

Well, thats me!

D.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp,här är det plus grader..Varmt välkommen.


DåligtGehör

  • Gäst
Once upon the time in the west, Harmonicas son was born and finally he's here!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tjenatjena :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol