Forum > Demolåtar

1up-Gitarrplock med funktrummor och skönt gung! - länk fixad!

<< < (3/3)

HomoNeophilus:
Tycker orgeln är ball, speciellt med historian runt den. Saxen, hm, lite sådär. Loopade gitarren blir kanske lite tröttsam, skulle behöva komma nåt annat som avbryt. Till skillnad från resten av folket har jag inte så mycket emot långa monotona låtar men den kunde må bra av ett annat parti, till exempel ett tonartsbyte. Vilket iofs kommer så småningom men det är lite för sent och inte tillräckligt bra som naturlig följd på låten. Låter lite inslängt och jag tycker inte du uppnår det jag tror du vill uppnå.

Och förresten ännu ett stort loopproblem! Gitarren klickar ju till varenda gång den loopar, inte så kul.

Trummorna och basen väldigt fina.

1up:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 30.10.2007, 17:27:46 ---Tycker orgeln är ball, speciellt med historian runt den. Saxen, hm, lite sådär. Loopade gitarren blir kanske lite tröttsam, skulle behöva komma nåt annat som avbryt. Till skillnad från resten av folket har jag inte så mycket emot långa monotona låtar men den kunde må bra av ett annat parti, till exempel ett tonartsbyte. Vilket iofs kommer så småningom men det är lite för sent och inte tillräckligt bra som naturlig följd på låten. Låter lite inslängt och jag tycker inte du uppnår det jag tror du vill uppnå.

Och förresten ännu ett stort loopproblem! Gitarren klickar ju till varenda gång den loopar, inte så kul.

Trummorna och basen väldigt fina.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning igen och fina kommentarer!

Klicket på gitarren är lätt att ta bort. Skönt med uppmärksam lyssning! :)

Ska fundera vidare på variation.

Orgelns vara eller icke-vara kanske är en smaksak då. Jag gillar den ju också.

HomoNeophilus:
Och som jag sa i andra låttråden, lyssna inte så mycket på alla andra (inkl mig förstås)...

tsmalmbe:
Snygg! Synd att trummornas rumsljud låter asgalla.

1up:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.11.2007, 14:11:06 ---Snygg! Synd att trummornas rumsljud låter asgalla.

--- Slut citat ---

:) höhöhöhö

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion