Jag tror det blir jobbigt att få med sig allt om du ska lira ute. Sen tror jag att det går att göra allt i datorn utom volym pedalen. Men det är skoj att köpa grejer.
Jag vet vad du menar! Mycket sladdar och manicker på begränsad yta. Hade igår med mig en del av det här på ett jam. Där hade vi alla stor golvyta till förfogande, så där fanns gott om plats. Ikväll ska jag jamma med andra och spela eget, på en pub/restaurang i södra Stockholm. Då tar jag med mig samma vita trälåda. Troligen finns plats för den framför mina fötter så då använder jag den lilla, enklare loop-pedalen, om jag vill använda den. Allt som pedalerna kan åstadkomma (inklusive volympedalen) kan jag istället göra i datorn - då jag är hemma. Men då övar jag inte på att synka huvud, händer och fötter. Jag vill växa musikaliskt, även åt det hållet, så jag övar med grejerna hemma. Då blir jag bättre på att använda möjligheterna live. Och, vilket är lika viktigt, jag gör massor av saker fel och lär mig att hantera även det . Det är en orsak till att jag provar olika sätt att koppla de grejer jag har. Tror inte heller att jag köper så värst mycket grejer, i jämförelse med många andra musiker. Rätta mig gärna om jag har fel...