Kontrollrummet

Problem med synth

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Keno

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Kopplade just in min enkla midi-synth efter att ha formaterat datorn. Dock får jag delay i Reason och jag vet inte varför. Efter förra formateringen hade jag samma problem men fick hjälp med det, det var någon inställning har jag för mig. Nån som kan hjälpa nu?


Utloggad tsmalmbe

Emulerade midiportar? Bufferstorlek på ljudkortet?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Keno

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Jag är så otroligt oinsatt i tekniska termer tyvärr..
Det är ett creative X-Fi Fatal1ty, buffertstorlek har jag ingen aning om.

Det som stör mig är att jag vet att det är en pinsamt enkel inställning då det var det jag gjorde sist men jag kan inte hitta forumet där jag fick hjälp med det. Trodde att det var här men det var det inte och inte var det studio-forumet heller..


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
gå in i inställningar och sänk latency i fliken som hetr audio!! då gr det bättre sen..
sänk tills din dator börjar knaka, då höjer du en bit..
personligen korrigerar jag min latency beroende på va jag gör i reason. har en subtractor o en dr rex igång, så behövs ju inte så mkt korrigering, men har jag 8 combinatorer med tusen effekter i varje, behövs det en liten korrigering..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se